نشست آشنایی اعضای کانون مرکز ابوموسی با آبزیان و حفاظت زیست دریایی خلیج فارس

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ابوموسی با حفاظت زیست دریایی خلیج فارس و اکوسیستم های دریایی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، زینب مرادزاده مربی کانون پرورش فکری مرکز ابوموسی گفت: این نشست با حضور علیرضا پورحسین کارشناس اداره کل بنادر و دریانوردی با هدف هرمزگان‌شناسی و آشنایی اعضاء با آبزیان و ماهیان دریای خلیج فارس برگزار شد.

وی افزود: در این نشست اعضاء علاوه بر آشنایی با موجوادت دریایی خلیج‌فارس با عوامل تهدیدکننده اکوسیستم‌های دریایی نیز آشنا شدند.

کارشناس اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج فارس از یک محیط‌زیست بسیار استثنایی و منحصر به فرد بهره‌مند است گفت: اکوسیستم‌های ویژه خلیج فارس شامل  اکوسیستم بسترهای گلی، خورها، جنگل‌های حرا و آبسنگ‌های مرجانی وجود دارد که در نوع خود بی نظیر هستند.

 وی افزود: در حال حاضر سه موضوع گرمایش زمین، ماهیگیری و صید بیش از حد و آلودگی‌ پلاستیکی از مهمترین عوامل  تهدید کننده اکوسیستم‌های دریایی هستند که آلودگی پلاستیکی نسبت به دو مورد دیگر نگران‌کننده‌تر است و همچنین وجود سکوهای متعدد نفتی، احداث مجتمع‌ها و پالایشگاه‌ها در جای‌جای سواحل و بنادر و ورود نفت، مواد شیمیایی و پساب‌ها به داخل آب می‌تواند به‌تنهایی برای آلودگی ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع آب خلیج فارس و برهم‌زدن اکوسیستم آن کافی باشد.

پورحسین همچنین با پخش فیلم زیست محیطی اعضاء را با چگونگی حفاظت از اکوسیستم های دریایی آشنا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =