کودکان و نوجوانان باید درک کنند که تمدن و فکر یک کشور وابسته به داشته‌های تاریخی است.

مدیرکل کانون در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی گفت: کودکان و نوجوانان باید درک کنند که تمدن و فکر یک کشور وابسته به داشته‌های تاریخی است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح امروز فاطمه رستگار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام دیدار و گفتگو کرد.  

در این دیدار که با هدف ارتقای تعامل و همکاری بین دو دستگاه هم سوی فرهنگی صورت گرفت،مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،ضمن ابراز خرسندی از ارتباط و تعامل فرهنگی مدیران دستگاهها در برگزاری جلسات هم اندیشی اظهار داشت: این جلسه در راستای تعامل و رسیدن به اهداف مشترک فرهنگی دو دستگاه در جهت شناساندن و آشنایی بیشتر جامعه با فرهنگ غنی ایرانی و تاکید بر اهمیت آن بویژه در بین قشر کودک و نوجوان همچنین ضرورت حفظ و حراست این میراث ارزشمند برای نسل های آینده برگزار  شد. 

وی با اشاره به اینکه کانون با وجود مربیان متخصص می تواند در اجرای برنامه های مشترک و همکاری فرهنگی نقشی پر رنگ ایفا کند ،خاطر نشان کرد: کانون با توجه به پتانسیل وظرفیتی که دارد می تواند در برگزاری جشن های بومی و محلی با میراث فرهنگی ،همکاری موثر داشته باشد.  

مدیر کل کانون استان با اشاره به اینکه از وظایف خطیر اداره کل میراث فرهنگی،حفاظت از پیشه‌ها و صنایع است،تصریح کرد : یک بخش از این حفاظت یعنی آموزش دادن و تربیت کردن کودکان در سنین پایین ، برای یادگیری پیشه ها و صنایع دستی که این آموزش ها می تواند با ایجاد علاقه در بین قشر مخاطب این پیشه ها و صنایع را ماندگار کند.

مدیر کل کانون استان با بیان اینکه با تعامل دو دستگاه یک جریان فرهنگی بویژه در بین کودکان و نوجوانان ایجاد می شود، گفت: این جریان سازی باعث می شود جامعه وبخصوص قشر مخاطب به ضرورت حفظ میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پی‌ببرد . 

رستگار افزود: کودکان و نوجوانان باید درک کنند که تمدن و فکر یک کشور وابسته به داشته‌های تاریخی است که بعنوان میراث فرهنگی برای نسل های آینده به یادگار می ماند. 

این مسئول به موضوع گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ی گردشگری کودکان می توانند ضمن آشنایی با ملزومات سفر و رعایت اصول ایمنی ، حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن محیط را نیز آموزش ببینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امید آفرینی ایجاد شادی و نشاط در بین اعضاء و خانواده ها را از اهداف کانون عنوان کرد و عنوان داشت: در این راستا کانون با اجرای فعالیتهای فرهنگی هنری و ادبی در مراکز استان و مناطق محروم در قالب پیک امید و امداد فرهنگی به قشر مخاطب خدمات فرهنگی ارائه می کند.

رستگار با ابراز امیدواری در جهت افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین جامعه هدف گفت:
انشاالله با ایجاد یک محیط شاد فرهنگی که می تواند بازیهای بومی ،محلی و سنتی نیز در آن نقش داشته باشد، شاهد رشد و بالندگی این آینده سازان کشور و میراث داران آینده باشیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال نمودن مرکز نجوم به جهت برخورداری علاقه مندان از امکانات این مرکز را از دیگر اهداف مهم این اداره کل دانست وگفت: کودکان امروز با توجه به هوش و استعدادی که دارند بسیار پویا و آموزش پذیر هستند و انشاالله با راه اندازی این مرکز بتوانیم گامهای موثرتری برای این قشر برداریم.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که در بین کودکان ونوجوانان استان ایلام وجود دارد ،قطعا اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند برای قشر مخاطب موثر و نتیجه بخش باشد. 

شریفی در ادامه با تأکید بر برگزاری نمایشگاههای کشوری و استانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاههای فرهنگی اضافه کرد: اعضای کانون می توانند از موزه ها و مکان های فرهنگی و گردشگری بازدید نمایند تا با این مکانها بخوبی آشنا شوند و ما نیز در این زمینه همکاری لازم را با کانون استان انجام خواهیم داد.

وی  در جهت فعال نمودن مرکز نجوم کانون به عنوان مکان فرهنگی و گردشگری نیز گفت: در راستای برخورداری علاقه مندان از امکانات این مرکز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی خود را جهت انعقاد تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام اعلام می نماید و انشاالله این همکاری و تعامل بتواند گامی موثر در موفقیت آینده سازان کشور برای دستیابی به قله های افتخار در جهان و ساختن ایرانی آباد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =