کد خبر: 321255
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
بازدید 346
نشست پژوهشی در استان ایلام

با حضور«بهروزسپیدنامه» استاد دانشگاه و پژوهشگر، نشست «اهمیت و جایگاه پژوهش در مراکز کانون» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون استان ایلام نشست تخصصی با موضوع «اهمیت و جایگاه پژوهش در مراکز کانون» با حضور بهروز سپیدنامه پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه ایلام؛علی حسن عزیزپوریان معاون اداری و مالی ملوک هاشمی معاون فرهنگی،مرتضی حاتمی کارشناس آموزش و پژوهش مربیان مسئول فرهنگی ادبی وهنری سیارروستایی و کتابخانه پستی مراکز شهر ایلام در مرکز شماره یک روز دوشنبه 28 آذرماه برگزار شد.

در آغاز این نشست حاتمی ضمن سلام و خیرمقدم، از جایگاه و اهمیت فعالیت های پژوهشی در کانون و تلاش و همراهی اعضای نهاد اقدام پژوهی مدیرکل و معاونین اداری و مالی و فرهنگی گفت و تصریح کرد: فعالیت های پژوهشی در اغلب مراکز فرهنگی هنری در طول سال با همراهی و همکاری مربیان علاقه مندبه این مقوله،برگزار می شود.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان ادامه داد:هفته ی پژوهش در تمام مراکز فرهنگی هنری ثابت استان با همراهی و نظارت این واحد کارشناسی تا پایان هفته ی جاری در حال اجراست و همکاران با اجرای برنامه های مختلف برای اعضای مراکز برگزار می کنند.

در ادامه به معرفی میهمان نشست پرداخت.

در ادامه عزیزپوریان معاون اداری مالی کانون استان ضمن سلام و خیرمقدم و تشکر از تلاش های واحد آموزش و پژوهش گفت:یکی از منابع شناختی، پژوهش است و انسان به طور فطری نیاز دارد که محیط و پیرامون خود را بشناسد و تحقیق و پژوهش داشته باشد.

وی ادامه داد: پژوهش یک منبع مهم و اساسی است که داده های لازم را برای تصمیم گیری صحیح و موثر فراهم می کند.

در ادامه ملوک هاشمی معاون فرهنگی کانون استان نیزضمن خیرمقدم به مهمان نشست و قدردانی از تلاش های انجام شده در بخش های آموزش و پژوهش گفت:

بهتر است که برای بخش پژوهش جلسات بیشتری تشکیل شود و تلاش شود که همکاران به گفتمان مسلط شوند و مباحث پژوهشی را با اعضا به شیوه ی تحلیلی کار کنند.

درادامه بهروزسپیدنامه،جامعه شناس،پژوهشگروعضوهیات علمی دانشگاه ایلامی گفت:کانون پرورش فکری ازجایگاهی تاریخی و تاثیرگذار در جامعه برخوردار است و فعتالیت ها و اقدامات خوب و تاثیرگذاری در این مجموعه برای جامعه ی هدف انجام می شود.

پژوهشگر برتر وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت فعالیت های پژوهشی در کانون گفت:مربیان کانون که فعالیت های پژوهشی انجام می دهند،به سطح پژوهش خُرد توجه و تمرکزکنند و نوع نگاهشان را به پژوهش تغییر دهند و به ساحت و مباحث کلان ورود نکنند.

استادیار دانشگاه ایلام توصیه نمود: مربیان کانون تلاش داسته باشند، دانش خود را بروز کنند و توانمندی های خود را افزایش دهند و برای جامعه ی هدف مرجعیت علمی داشته باشند و از طریق روایت با اعضا ارتباط برقرار کنند.

عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه ایلام، ادامه داد: مربیان کانون با نسل امروز که دانش آموز و عضو مراکز کانون هستند، همراهی و استدلال و بر عنصر و کارکرد نقد آگاهانه و منصفانه تسلط داشته باشند.

ایشان در پایان مباحث، کتاب هایی مناسب و کاربردی برای مربیان معرفی کرد. در ادامه مربیان به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

چهاردهمین ویژه‌برنامه های هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از۱۹تاپایان آذر۱۴۰۱ با شعار«مساله‌شناسی کودک و نوجوان، افق روشن آینده» در تمام مراکز استان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =