کد خبر: 321287
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
بازدید 347
ویژه برنامه‌ یلدای فاطمی در کانون نمین

مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان نمین در برنامه‌ای مشترک با آموزشگاه پیشگامان فرهنگ این شهرستان، با برگزاری ویژه برنامه یلدای فاطمی به استقبال بلندترین شب سال رفت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ برگزارشد، مربیان کانون نمین، در راستای معرفی و ترویج فرهنگ باستانی کشور و آشنا کردن اعضا با آیین‌ها و رسوم ایرانیان، با میزبانی بیش از ۲۲۰ نفر از معلمان، والدین و دانش‌آموزان آموزشگاه پیشگامان فرهنگ شهرستان نمین، آیین شب یلدا را با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی با حال و هوای ایام فاطمیه گرامی داشتند.

در این برنامه بعد از پخش کلیپ تلاوت قرآن کریم و سرود ملی، زهرا فرج‌زاده، مربی مسوول مرکز، ضمن گرامی‌داشت شب یلدا و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، در مورد آیین و رسوم مردم ایران در بلندترین شب سال برای اعضا صحبت کرده و در مورد پیشینه و فلسفه‌ی این شب توضیحاتی را ارایه داد.

اجرای ویژه برنامه‌ یلدای فاطمی در کانون نمین

وی در ادامه با معرفی کتاب انارهای آسمانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) را تسلیت گفته و از کتاب چهارده قصه‌ی آسمانی، داستان «همسایه» را قصه‌گویی کرد.

در ادامه این مراسم با حافظ خوانی عضو مرکز و تفأل به دیوان حافظ، فعالیت شعرخوانی به صورت گروهی انجام شده و پس از آن مربی امور فرهنگی مرکز مسابقه‌ی بادکنکی را اجرا کرد.

گفتنی است، اجرای نمایش خلاق «ننه سرما و میوه‌های شب یلدا»، قصه‌گویی از داستان «گرگ و هندوانه»، خاطره‌گویی، اهدای جوایز و پذیرایی از دیگر بخش‌های اجرا شده در این مراسم بود.

خاطر نشان ‌می‌شود پیش از آغاز مراسم، مربیان مرکز، سالن‌های مطالعه و آمفی‌تئاتر را با  تهیه و نصب طرح دیواری با موضوع معرفی تاریخچه و آداب و رسوم شب یلدا، پانل معرفی شخصیت حضرت فاطمه(س) و معرفی کتاب‌هایی با موضوع زندگانی آن حضرت فضاسازی کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =