برگزیدگان جشنواره داستان آفرینش کانون معرفی شدند

سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار» با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی و شعار «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با پایان‌یافتن مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره داستان آفرینش، تعداد ۳۱۹ اثر داستانی از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال شد. مرحله اول بررسی و انتخاب آثار از سوی چهار نفر از کارشناسان داستان‌نویس و صاحب‌قلم کانون عزت صدیقی‌لویه، فاطمه ظهیری، مریم بیات‌تبار و سهیل مقیمی انجام شد که طی آن ۱۳۶ اثر به مرحله دوم و پایانی راه یافتند.

در مرحله پایانی داوری و بررسی آثار، افسون امینی، مینا حدادیان و هادی خورشاهیان پس از مطالعه آثار و بحث و تبادل‌نظر در خصوص رعایت عناصر داستانی، ایده‌پردازی و نگاه تازه، پرداختن به ویژگی‌های ادبیات داستانی اقلیمی و... سرانجام ۴۶ اثر را به‌عنوان برگزیدگان سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری انتخاب کردند.

اعضای کانون در سه گروه سنی نونگاه ۱۲+ سال، نوجوان ۱۵+ سال و ارشد ۱۸+ سال طی دو ماه فرصت داشتند تا زیر نظر مربیان و کارشناسان ادبی کانون، آثارشان را خلق کنند و در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی مورد نقد و بررسی قرار دهند.

همچنین در این بازه زمانی برای اعضای داستان‌نویس و علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره یک کارگاه دو ساعته درباره شاخص‌ها، ویژگی‌ها و معیارهای ادبیات داستانی اقلیمی با تدریس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان؛ حسین قربان‌زاده به شکل وبینار برگزار شد.

بر اساس این خبر، فراخوان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ همزمان با سالروز تولد هوشنگ مرادی‌کرمانی؛ نویسنده نامدار ایران منتشر شد و اعضای کارگاه‌های داستان و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون را به خلق جهان داستانی با ویژگی‌ها و شاخص‌های ادبیات بومی و اقلیمی دعوت کرد.

مراسم پایانی سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قدردانی از برگزیدگان به‌زودی اعلام خواهد شد.

اسامی کامل برگزیدگان سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =