درخشش عضو کودک مجتمع کانون سمنان در جشنواره نقاشی

اثر عضو کودک مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان در جشنواره‌ی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، برگزیده معرفی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، از مجموع ۳۰۱ اثر دریافتی از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان‌ها و شرکت‌کنندگان آزاد در بخش کودک(۷ تا ۱۱ سال) جشنواره‌ی ملی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، اثر زهرا جوادی‌نیا عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

این جشنواره بر اساس تفاهم‌نامه‌ی منعقدشده بین کانون پرورش فکری و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌‎های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند.

فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، مهر سال جاری هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

درخشش عضو کودک مجتمع کانون سمنان در جشنواره نقاشی
زهرا جوادی‌نیا عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان

محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

داوری جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» روز دوشنبه ۲۸ آذر ١۴٠١ از سوی فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی انجام شد.

هیئت داوران از میان آثار، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را برگزید و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان را به‌عنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی کرد.

مراسم گشایش نمایشگاه و آیین قدردانی از برگزیدگان این جشنواره، دی ۱۴۰۱ با مشارکت کانون و سفارت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این نمایشگاه در مجموع ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =