درخشش اعضای کانون کرمان در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

اثر چهار عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، محمدحسن هاشمی‌نژاد ۱۱ ساله عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کرمان و کیمیا اسماعیلی ۱۳ ساله از مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک راور در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» برگزیده و فرزانه اشرف‌گنجویی ۱۱ ساله از مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک شهر کرمان و یگانه رحیمی ۱۰ ساله از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند.

درخشش اعضای کانون کرمان در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»
نقاشی یگانه رحیمی عضو مرکز شماره یک کانون رفسنجان
​​​​​
درخشش اعضای کانون کرمان در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»
نقاشی سیاوش سلطانی‌نژاد عضو مرکز شماره یک کانون کرمان
درخشش اعضای کانون کرمان در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»
نقاشی یگانه اشرف گنجویی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک کرمان

همچنین، نقاشی‌های نازنین‌زینب خواجویی ۸ ساله، یگانه اشرف‌گنجویی ۱۱ ساله، سیاوش سلطانی‌نژاد ۸ ساله، علیرضا محمودی ۸ ساله و محمدپارسا خسروی ۱۵ ساله دیگر اعضای کانون استان کرمان هم به نمایشگاه «سرزمین افسانه‌ها» که دی‌ماه ۱۴۰۱ با مشارکت کانون و سفارت خلق چین برگزار خواهد شد راه یافتند.

جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند.

محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

شرکت‌کنندگان این جشنواره گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) بودند.

شایان ذکر است تعداد آثار دریافتی از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان‌ها و شرکت‌کنندگان آزاد در بخش کودک (۷ تا ۱۱ سال) ۳۰۱ اثر و در بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۶ سال) ۱۲۶ اثر بود.

داوری جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» روز دوشنبه ۲۸ آذر ١۴٠١ از سوی فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی برگزار شد.

هیئت داوران از میان آثار، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را برگزید و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان شایسته تقدیر معرفی شد.

بر اساس این خبر، در این نمایشگاه در مجموع ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

فهرست اسامی اعضای برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

نقاشی‌های برگزیده کودک و نوجوان جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

اعضای راه­‌یافته به نمایشگاه «سرزمین افسانه‌­ها»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =