ویژه برنامه حریم عشق در مرکز فرهنگی هنری کانون قروه برگزار شد

ویژه برنامه حریم عشق به مناسبت روز مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی دیروز دوشنبه 12 دی ماه در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قروه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این برنامه حمیدرضا گوهری مدیر کل کانون استان کردستان در این ویژه برنامه با بیان اینکه باید از ابزار هنر در معرفی مکتب حاج قاسم استفاده شود، گفت: کاری را که یک اثر هنری و فیلم در معرفی مکتب حاج قاسم انجام می‌دهد، بقیه فعالیت‌ها نمی‌توانند انجام دهند و آن اندازه اثرگذاری را داشته باشند.

گوهری با توجه به مشهور شدن لقب «مرد میدان» برای حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم نه‌ فقط در عرصه نظامی‌بلکه به همان میزان که در عرصه نظامی خصوصاً در دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش انگیزه حضور داشت، در عرصه خدمات اجتماعی نیز انگیزه‌مند بود.

مدیر کل کانون استان کردستان برپایی برنامه‌های فرهنگی ، ادبی و هنری را زمینه پیوند عاطفی کودکان و نوجوانان با سردار دل‌ها دانست و تصریح کرد: گرایش عاطفی و اعتقادی مردم  و کودکان و نوجوانان به سردار سلیمانی فراتر از مرزهای قومیتی و جغرافیایی است و زبان هنر می‌تواند این محبت را به شیوه‌ای فراتر از مسائل قومی و ملیتی بیان کند.

حمیدرضا گوهری در پایان سخنان خود عنوان کرد: شهید سلیمانی قهرمان ملی ما و قهرمان امت اسلام است و به الگویی برای تمام جوانان آزاداندیش و حق‌جو در تمام دنیا تبدیل شد. او نماد هویت ایرانی و اسلامی است. او هم مدافع حرم و حریم اهل بیت بود و هم اینکه ایران را حرم می‌دانست و بر این باور بود که اگر ایران آسیب می‌دید، خیلی از حرم‌ها آسیب می‌دیدند.

در این روز کودکان و نوجوانان با حضور در کارگاه نقاشی ، ادبی، هنری، خوشنویسی ، سیاه قلم با موضوع سردار سلیمانی شرکت کردند و اثرهای بسیار زیبایی را خلق کردند.

نمایش سردار دلها، سرود گروهی، دکلمه خوانی، شعرخوانی، معرفی شخصیت سردار قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های اجرایی ویژه برنامه سردار دلها بود که با حضور رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، فرماندار شهرستان قروه و دیگر مدیران و مسئولین شهرستانی در کانون قروه برگزار شد. 

لازم به ذکر است این ویژه برنامه با همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس استان کردستان، سازمان بسیج هنرمندان و بانک کشاورزی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =