جلسه ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئول واعضای کمیته برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، دوشنبه ۱۹ دی ماه جلسه ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر در سالن جلسات شهید سلیمی استانداری ایلام برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی،اظهار داشت: ملت ایران با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی، نظام فاسد ستم شاهی را سرنگون کردند و علیرغم تلاش دشمنان، پرچم جمهوری اسلامی همچنان برافراشته باقی مانده و تلاش دشمنان به یأس وناامیدی مبدل شد.

محمد سبحان حسنی ،خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران معادلات قدرت منطقه ای و بین المللی را بر هم زده و این تغییر در معادلات، ماحصل عمق راهبردی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب در هدایت کشتی انقلاب اسلامی تا به امروز است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اظهار کرد: امسال به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و در جهت تبیین دستاوردهای چند دهه انقلاب اسلامی، ۲۵ کمیته ستاد دهه فجر در استان ایلام از امروز فعالیت خود را آغاز می کنند که باید تبیین دستاوردهای انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

حسنی با بیان اینکه بخش عمده تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب در بین نسل جوان است، افزود: هدف دشمنان استفاده از ابزار رسانه برای تغییر نگرش آنها به انقلاب اسلامی است و علیرغم این تلاش ها اما رویش های انقلاب چشمگیر بوده که دشمن را مأیوس کرده است.

حسنی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر نیز گفت: برخی ها تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفتند اما بعد از مدتی متوجه نیت شوم دشمنان شدند و صف خود را از اغتشاشاگران جدا کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام تاکید کرد: ریشه های نظام مقدس جمهوری اسلامی آنقدر مستحکم است که با وجود هجمه های سنگین جبهه استکبار و تحریم‌های ظالمانه،  هیچ خللی در مسیر انقلاب اسلامی ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: فلسفه فشارها و تحریم‌های دشمن متوقف کردن قطار پیشرفت انقلاب اسلامی است و علیرغم مشکلات معیشتی مردم پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: برنامه های امسال دهه فجر با در نظر گرفتن «امید آفرینی»، «دشمن شناسی» و «جهاد تبیین» مورد تاکید است. 

حسنی در ادامه بر ضرورت روایتگری صحیح تأکید کرد و اضافه کرد: یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه تقویت اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی و مذهبی باید در خط مقدم تولید محتوا باشند، عنوان کرد: این تکنولوژی نباید در اختیار دشمن باشد.

در ادامه این نشست مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر با تأکید بر ضرورت معرفی دستاوردهای نظام به کودکان و نوجوانان گفت: مجموعه کانون با استفاده از ظرفیتی که دارد قطعا می تواند نقشی موثر در معرفی و اطلاع رسانی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به قشر مخاطب را ایفا کند.

فاطمه رستگار بر ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمانهای نظام اسلامی و پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: قطعا زبان جذاب هنر می تواند در این زمینه تاثیرگذاری عمیق تری بر روی قشر کودک و نوجوان داشته باشد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان استان با بیان اینکه مربیان متخصص و توانمند کانون تمام تلاش خود را در معرفی هر چه بیشتر این دستاوردها در ایام الله دهه فجر بکار خواهند بست ،افزود: برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که اجرای این برنامه های شاد هم شور و شادی را به قشر مخاطب تزریق می کند و هم کودکان با آرمان های نظام بیشتر آشنا خواهند شد.

رستگار تجدید میثاق با شهدا را از جمله این برنامه ها و با حضور کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در این ایام ،جشن و ویژه برنامه های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان در سراسر استان برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه شادمانه در روستا با برگزاری جشن در روستاهای تحت پوشش مراکز سیار و مناطق کم برخوردار با حضور خانواده ها دردهه مبارکه فجر اجرا می شود ،افزود: رو نمایی از دومین انیمیشن تولید شده کانون استان،برگزاری مسابقه ادبی هنری با موضوع پرچم (ساخت کارت پستال با متن ادبی در مراکز) ،برگزاری« ایستگاه نقاشی / چاپ پرچم» در روز 22بهمن ،برگزاری نشست های تخصصی انجمن شعر و داستان ،دعوت از تریلی سیار کانون جهت اجرای برنامه در شهر ایلام و سایر شهرستان ها خصوصاً مناطق کم برخوردار ،اختتامیه مسابقه متل های زمستانی ، برگزاری نمایشگاه کاغذ وتا توسط مراکز سیار روستایی از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این ایام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =