شیوه‌نامه طرح کانون مدرسه در کانون فارس بررسی شد

رؤسای اداره‌های دوره اول و دوم آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدیر کل، معاونان و کارشناسان کانون فارس دیدار و در رابطه با طرح کانون مدرسه گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این دیدار سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به امور فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد متولی اشتغال دارد و همچنان به عنوان تخصصی‌ترین پایگاه در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و با تولید محتوای مناسب، نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت می‌کند.

کامرانی در ادامه گفت: طرح کانون مدرسه با هدف هم‌افزایی بیشتر میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود که با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش‌آموزان با امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالعه وکتاب‌خوانی، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و بهره‌گیری از فعالیت متنوع کانون برای یادگیری با شیوه غیرمستقیم تهیه شده است.

 شیوه‌نامه طرح کانون مدرسه در کانون فارس بررسی شد

مدیر کل کانون فارس افزود: متأسفانه آموزش در کلاس‌های درسی معمولا به گونه‌ای است که برای دانش‌آموزان جذابیت که استفاده از ابزار کمک آموزشی، رفتن به اردوهای علمی، ورزشی، سیاحتی، هنری و... می‌تواند تنوعی را به وجود بیاورد تا مسأله آموزش و تربیت بهتر در وجود دانش‌آموزان نهادینه و ماندگار شود و در این راه کانون پرورش فکری با آموزش غیرمستقیم و تنوع فعالیت‎ها می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند.

رؤسای اداره‌های دوره اول و دوم آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس نیز در رابطه با چگونگی اجرای طرح، ارسال بخشنامه به نواحی و هماهنگی لازم با اداره‌های مرتبط با موضوع، با مسوولان کانون فارس به گفتگو نشستند.

 شیوه‌نامه طرح کانون مدرسه در کانون فارس بررسی شد

تفاهم‌نامه طرح کانون مدرسه با موضوع همکاری و تعامل برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزش غیرمستقیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون به دانش‌آموزان به منظور رشد، بالندگی و توانمندسازی آن‌ها در قالب اجرای طرح «کانون مدرسه» با بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمانی طرفین در بازه‌ی زمانی سه ساله اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =