رقابت ایرانی‌ها و خارجی‌ها آغاز می‌شود

رقابتِ ۲۱ شرکت‌کننده ایرانی و خارجی در بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی، از روز سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شش قصه‌گوی خارجی از کشورهای لبنان، مالزی، هند، کلمبیا و ترکیه، با ۱۵ قصه‌گوی ایرانی در بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رقابت می‌کنند.

سحر شحادی از لبنان، نور اظهر اسحاق از مالزی، دیویا سرکار و سیما موکرجی از هند، مائوریتسیو پاتینو از کلمبیا و افه الماس از کشور ترکیه به شکل آفلاین و محسن کریمی، مرضیه پولادی، سوسن حیاتی، مصطفی جعفری‌خوزانی، زینب موسوی، فاطمه غفاری‌سروستانی، لیلا خلیفه‌سقا، شبنم سیدی، شادی پاکزاد، محمود خرقانی، مهری خسرویان، محسن وظیفه، محمدجواد علیمردانی، هادی رفیعی و فاطمه بحرانی از ایران در این بخش قصه‌گویی می‌کنند.

سحر شحادی، مجری تلویزیون لبنان و قصه‌گو پیش از این در جشنواره قصه‌گویی ایران به عنوان داور حضور داشته و قصه‌گویی هم کرده است. او در این دوره از جشنواره با قصه «خنده‌های پنهان از جوراب‌ها» شرکت کرده است.

نور اظهر اسحاق از کشور مالزی، قصه‌گویی است که سال ۲۰۱۸ با قصه «کوروس بزِ» در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون حضور داشته است. او که کارمند بخش آموزش موزه پتروناس است، با قصه «چگونه مورچه‌خوارها پولک‌دار شدند» در جشنواره امسال حضور دارد.

دیویا سرکار از هند نیز قصه‌گویی است که برای نخستین بار در جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری حضور یافته است و قصه «آهنگی برای فروش» را اجرا می‌کند.

سیما موکرجی، دیگر شرکت‌کننده هندی است که با قصه «افسانه رنگین کمان» برای نخستین‌بار در جشنواره حضور دارد.

مائوریتسیو پاتینو از کشور کلمبیا نیز پیش از این در جشنواره قصه‌گویی ایران حضور داشته و حالا با قصه «شاهزاده خردمند» در بیست‌وچهارمین دوره شرکت کرده است.

افه الماس از ترکیه، ششمین قصه‌گوی خارجی است که با قصه «تولد تالیسین» برای نخستین بار در جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری حضور یافته است.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گوییِ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ دی‌ در شهر یزد آغاز شده است و تا بیست‌ونهم همین ماه ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =