برگزاری نشست مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد

با حضور مدیرکل، کارشناسان ستادی دومین گردهمایی مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ،دومین گردهمایی حضوری مسئولان مراکز کانون استان با رویکرد ارائه گزارش عملکرد مراکز و توجه به چالش ها و موانع کاری ،هم افزایی تجربیات در رفع موانع و مشکلات و همچنین اشتراک گذاری تجربه های ناب کاری برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خرسندی از برگزاری این گردهمایی عملکرد ۱۰ ماهه مراکز ثابت و نقاط قوت و صعف مسئولان مراکز را یادآور شد و همچنین به تشریح طرح کانون و مدرسه در مراکز واجد شرایط پرداخت.

کبری اخلاقی‌نیا افزود: طرح کانون و مدرسه طرح کانون مدرسه در راستای ارایه خدمات کتابخانه‌ای وفعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به دانش آموزان مدارس همکار در این طرح، با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و کسب تجربه‌های جدید از اهداف اجرای طرح کانون مدرسه است که مراجعه کنندگان به صورت آموزش غیرمستقیم، مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی را با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فضای جذاب و دلنشین مراکز کانون کسب خواهند کرد.

مدیرکل کانون استان افزود اشاره به موقعیت های مختلف فرهنگی و بومی مراکز در شهرستان ها بیان کرد:با توجه به اینکه ایران اسلامی و استان از فرهنگ غنی و پرباری برخوردار است تلاش کنیم با ارائه برنامه‌های فرهنگی ، هنری و ادبی بتوانیم فرهنگی و اصیل ایرانی اسلامی را به فرزندان و کودکان خود انتقال دهیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‎های ابلاغی کانون را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: توجه به رویکردها ی مدیرعامل و معاونت فرهنگی ستاد کشور کانون نسبت به انجام برنامه های منطقه ای و استانی متناسبت با شرایط هر استان تلاش بیشتری صورت گیرد.

 وی همچنین با اشاره به مناسبت های پیشرو تاکید کرد: با توجه به ولادت میلاد امام علی (ع) و ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، برای این مناسبت‌ها و فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی ویژه وتوجه به همکاری با دستگاه‌های فرهنگی شهرستان مورد اهتمام قرار گیرد.

در پایان مدیرکل ضمن تشکر از ارایه گزارش مسئولان مراکز و تلاش همه واحدهای کارشناسی به موضوعات مهمی چون نحوه اطلاع رسانی شیفت مراکز به مراجعه کنندگان در درب ورودی مرکز ،جذب کارآموز در مراکز کانون،نشست با مدیران آموزش و پرورش در هر شهرستان در طرح کانون مدرسه، تعامل مستمر با اعضاء، و دعوت از افراد سرشناس و هنرمند شهرستان درنشست های مرکز اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =