برنامه های "تماشاخانه سیار " بمناسبت هفته فرهنگی خمین

تماشاخانه سیار کانون از ۲۳ لغایت ۳۰ دیماه همزمان با هفته فرهنگی خمین مهمان استان مرکزی شهرستان خمین است و برای عموم نمایش اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی: احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از اجرای تئاتر عروسکی در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار و روستاها و شهرستان خمین به مناسبت هفته فرهنگی خمین گفت: این تماشاخانه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای عدالت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهرستان خمین و روستاهای دور از امکانات فرهنگی به اجرای نمایش خواهد پرداخت. 
منصوری افزود: تماشاخانه  سیار کانون از روز جمعه ۲۳ دیماه همزمان با افتتاحیه هفته فرهنگی خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) اولین سفر خود را در  شهر خمین آغاز کرد این تماشاخانه طی ۸ روز در شهرهای خمین و قورچی باشی و روستاهای شهابیه ، چهارچشمه و رباط مراد تئاتر عروسکی نمایش و مسابقات را برای عموم به نمایش گذاشته است.
وی تشریح کرد: نمایش شاد و موزیکال ، نمایش فیلم و تئاتر و مسابقه حضوری برای کودکان را در تماشاخانه سیار اجرا کردند. این تماشاخانه سیار در مناطق کم‌برخوردار استان حضور یافت و برنامه‌های نمایش و دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از سوی آن اجرا شد.تماشاخانه سیار کانون تا ۳۰ دیماه در شهرستان خمین خواهد بود. این تماشاخانه ضمن اجرای تئاتر کودک و نوجوان، قصه‌گویی و بازی و سرگرمی با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر و تلویزیون شهری، امکان نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان را فراهم ساخت.
گفتنی است تریلی تئاتر سیار یا تماشاخانه سیار کانون  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان حمید گلی، علی فروتن، ناصرآویژه و محمد مسلمی افتتاح شد و تا کنون با اجرای نمایش های مختلف در سراسر کشور توانسته است کودکان و نوجوانان بسیاری را در مناطق محروم با نمایش آشنا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =