نماز جماعت با حضور نوجوانان در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام برگزارشد.

نماز جماعت در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خیر علی پورو نوجوانان مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،ظهر امروز نماز جماعت در محل مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خیر علی پور برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با عنوان این مطلب که اقامه نماز موجبات رشد معنوی و اخلاقی انسان را فراهم می سازد ،اظهار داشت: نماز بالاترین عبادت است وکاهلی در نماز باعث غفلت یاد خدا و گرفتار شدن در منجلاب گناه می شود.
 

 فاطمه رستگار بر اهمیت و جایگاه نماز در دین مبین اسلام و آموزش و ترویج آن در بین کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت:هدف از برگزاری نماز جماعت در بین کودکان و نوجوانانی توسعه و تعمیق باورهای دینی و مذهبی در بین این قشر است.

وی با اشاره به اینکه مدیران متولی بخشهای آموزشی و فرهنگی وظیفه دارند این فریضه واجب را در جامعه و بالاخص در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کنند،تصریح کرد:زیربنای فرهنگ دینی و معنوی در جامعه اسلامی بر مبنای اشاعه فرهنگ نماز است.

رستگار با اشاره به اینکه برپایی این عبادت از آسیب های اجتماعی به شدت جلوگیری می نماید گفت:فلسفه نماز باید در محیط خانه و مراکز آموزشی و فرهنگی بر اساس تکلیف الهی و آموزه های دینی به خوبی اجرا شود.

فاطمه رستگار با ذکر این مطلب که امروز نوجوانان حاضر در نماز جماعت توانستند بهتر با احکام نماز جماعت و اهمیت و جایگاه آن آشنا شوند،افزود: انشاالله بتوانیم با تقویت پایه‌های دینی، ترویج فرهنگ نماز، آموزش صحیح و ترویج احکام دینی، کودکان و نوجوانان را با این فریضه الهی هر چه بیشتر مأنوس کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =