عضو کانون شاهرود، برگزیده بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود در آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، برگزیده بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای شناخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ در سالن شهید عباس‌نژاد شهر یزد برگزار شد.

سکینه پارسا کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون سمنان و دبیر جشنواره‌ی بیست‌وچهارم قصه‌گویی استان اظهار داشت: در این آیین با اعلام برترین‌ها، از ترنم غوغایی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود به‌عنوان برگزیده نهایی بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، تقدیر شد.

عضو کانون شاهرود، برگزیده بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

وی با اشاره به رشد ۸۹/۲ درصدی جشنواره نسبت به سال گذشته در بخش تولید و ارائه‌ی آثار فرستاده شده در قالب پادکست، ۹۰ ثانیه، بخش ملی و آئینی به سامانه‌ی kanoonfest.ir یادآور شد: در آغازین روزهای دریافت شیوه‌نامه با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع و هماهنگی با دبیرخانه‌ی مرکزی، نشست توجیهی با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان برای تمامی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری و گروه انجمن قصه‌گویی، برگزار و اهمیت جشنواره از این طریق تبیین و تشریح شد.

پارسا افزود: فعالیت ارکان دبیرخانه و گروه انجمن استان نیز در طول فرآیند جشنواره با هدف آگاهی‌بخشی از شیوه‌نامه و زمان‌بندی اجرا، ارسال فیلم‌های منتخب جشنواره‌های پیشین در قالب نشست‌های تخصصی در گروه مجازی با رویکرد نقد و بررسی آثار اعضا، مربیان و علاقه‌مندان به هنر و فن قصه، سنجه‌های داوری و...، انجام و مرحله‌ی استانی جشنواره طی دو روز هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، برگزار شد و ۱۳ قصه‌گوی منتخب ملی و آئینی‌سنتی در بخش‌های نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان بالای ۱۸ سال و پدربزرگ‌ها و مادربرزگ‌ها به مرحله‌ی منطقه‌ای راه یافتند که از این بین، کیارش رهبری و سیدرضا آل داوود برای رقابت با سایر قصه‌گویان به مرحله‌ی نهایی دعوت شدند.

کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون سمنان تصریح کرد: سه اثر ترنم غوغایی، الهه خلیل‌پور و الهام عباسی در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و اثر ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود در بخش جستارنویسی، نامزد نهایی شدند که پس از داوری پایانی، اثر ترنم غوغایی برگزیده معرفی شد.

گفتنی است، این جشنواره از ۲۵ دی در شهر یزد آغاز به کار کرد و طی مدت چهار روز، قصه‌گویان در بخش‌های ملی، بین‌الملل، زبان اشاره، پادکست، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، آیینی‌سنتی و در بخش علمی مقاله، کتاب، پایان‌نامه و رساله و جستار با هم به رقابت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =