سیاست‌های کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

گردهمایی مدیران کل کانون استان‌های کشور با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با بیان سیاست‌های کاری کانون به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در ابتدای این جلسه با اشاره به شروع ماه رجب و گرامی داشتن این ماه بر توکل بر خدا در کارها و راضی بودن به قضای الهی تأکید داشت.
وی افزود: در انجام فعالیت‌های کانون اولین کاری که باید انجام دهیم توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار است. کانون پرورش فکری سرمایه‌های خوبی دارد و حدود ۲۶۰ شهید داریم که سرمایه‌های ما محسوب می‌شوند و می‌توانیم از اینها کمک بگیریم.
علامتی با قدردانی از دست‌اندرکاران بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی و لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره بعدی جشنواره بیان کرد: جشنواره بیست‌وپنجم قصه‌گویی باید با کیفیت بیشتر و به‌روزتر برگزار شود.
مدیرعامل کانون تصریح کرد: اگر جز کاشتن بذر ایمان در دل قصه‌گویی چیز دیگری باشد راه را به اشتباه رفته‌ایم. رهبری صراحتا از ما خواستند فعالیت های کانون از جمله قصه‌گویی کاشتن بذر ایمان باشد. اگر برای جشنواره بیست‌وپنجم هدفی غیر از این داشته باشیم اشتباه است؛ البته بنده قدردان همکارانم هستم اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.  

سیاست‌های کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: امسال سعی کردیم مراکز با برنامه نویسی فعال باشند و معاونت‌های ستادی هم عرض با استان برنامه‌های خود را اعلام کنند. دغدغه‌سازی همه اعضا برای برنامه‌ریزی مورد توجه ماست. در کار فرهنگی نباید نسخه واحد پیچید و در این برنامه‌ریزی حتما باید شرایط بومی و منطقه‌ای را درنظر گرفت.
علامتی اظهار کرد: مسئولیت برنامه‌ریزی برعهده اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون خواهد بود. حتما یک کارگروه برنامه و بودجه داریم که معاون توسعه آنجا حضور دارند و مسئولان مربوطه دفاعیات لازم را خواهند داشت.
وی گفت: عملکرد شما، نیروی انسانی شماست. اعضا، تعداد کتابخوان‌ها، میزان بهره‌مندی و... عمکرد شما را نشان می‌دهد و لازم است در آینده اثربخشی را توصیفی کنید.
مدیرعامل کانون تصریح کرد: کانون پرورش فکری یعنی حاکمیت ابتکار و ایده‌های نو در برنامه‌ها. در این مسیر حتما از پیشکسوتان کمک بگیرید و از صاحبان اندیشه استفاده کنید. یکی از سیاست‌های مهم کانون جهت‌دهی همه فعالیت‌ها، محصولات و برنامه‌ریزی‌ها در راستای شکل‌گیری تقویت ایمانی، هویت ایرانی اسلامی و امیدآفرینی در کودکان و نوجوانان است.  
وی افزود: سیاست بعدی تکریم و توانمندسازی مربیان با رویکرد چابک‌سازی نیروی انسانی کانون است. حتما در بستر فعالیت‌های کانون، مربیان در رأس هستند.

سیاست‌های کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
علامتی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما به کارگیری و به روزرسانی زیرساخت‌های توسعه حوزه فناوی و اطلاعات خواهد بود. همچنین بازار پردازی فرهنگی در همه عرصه‌ها در سطح مراکز از ایده تا اجرا عملیاتی خواهد شد. حضور در عرصه بین‌الملل هم باید گسترده و هدفمند باشد. نقش‌دهی خانواده، رسانه و فضای مجازی در رویکرد جدی کانون باید به سمت واگذاری حرکت کند.  
وی با تأکید بر تقویت مرجعیت کانون در حوزه کودک و نوجوان گفت: حاکمیت رویکرد فرهنگی و تربیتی در همه فعالیت‌های کانون هدف ماست.  
مدیرعامل کانون در ادامه از برگزاری یک نشست برای جمع بندی برنامه‌های ۱۴۰۱ و بررسی برنامه‌های ۱۴۰۲ قبل از شروع سال جدید خبر داد و بیان کرد: دهه فجر امسال باید به بهترین شکل برگزار شود.
حامد علامتی در بخش پایانی این گردهمایی به سوالات مدیران پاسخ داد. انتقال نیروها به آموزش و پرورش و وضعیت نیروهای پاره‌وقت از جمله مواردی بود که به آنها اشاره شد.
همچنین در ابتدای این جلسه علی رشیدی‌نیا مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون توضیحاتی درباره ارزیابی عملکرد، شاخص‌های ارزیابی در موارد مختلف، نحوه ارزیابی و چگونگی عملیاتی شدن برنامه‌ها باتوجه به وضعیت مالی کانون ارائه داد.
گردهمایی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های کشور با حضور مدیرعامل کانون صبح روز یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ به صورت مجازی(وبینار) برگزار شد.

سیاست‌های کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =