جشنواره قصه‌گویی باعث تمرکززدایی و کشف استعدادهای برتر کشور می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: برگزاری بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد نشان داد استعدادها و توانایی زیادی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان ما در حوزه ادبیات، داستان، قصه و نشر فرهنگ و معارف ایران، اسلام و تمدن یزد وجود دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد اظهار داشت: استان یزد و به خصوص شهر جهانی یزد سبقه فرهنگی زیادی دارد و ما نام‌آوران متعددی در حوزه ادبیات، علوم انسانی، به‌ویژه داستان داریم از جمله شخصیت بزرگ پدر ادبیات کودک و نوجوان مرحوم آذریزدی آثار فراوانی در حوزه کودک و نوجوان دارند که بسیار برای نسل جدید جذاب است.

وی گفت: قطعا برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره قصه‌گویی و حضور نویسندگان و صاحبان اثر از نقاط مختلف کشور در یزد می‌تواند به آشنایی این هنرمندان با فرهنگ یزد و مردمان قناعت‌مدار و مؤمن یزد منجر شود و برای ما فرصت و آورده‌ای در زمینه بوم‌شناسی شهر یزد و معرفی این شهر جهانی به دیگران فراهم کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی در نوع خود در سطح استان یزد کم‌نظیر بود  و ما از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در سطح بین‌المللی استقبال می‌کنیم و امیدواریم برگزاری جشنواره قصه‌گویی منجر به پیشرفت، خیر و غنای فرهنگ دارالعباده یزد شده باشد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در استان‌هایی به غیر از تهران و حضور در شهرستان‌های مختلف مزیت‌های فراونی در بردارد و سبب آشنایی اقوام و جوامع مختلف با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان ما خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ادامه داد: بسیاری ارزش‌ها و فرهنگ‌ها در قصه‌هایی که در این رویداد فرهنگی اجرا شد به مخاطبان انتقال داده شد که به خوبی این امر مشخص و هویدا است.

وی گفت: برگزاری این جشنواره در شهری غیر از تهران فرصت بیشتر برای ظهور استعدادها و شکوفایی توانایی نوجوانان و جوانان در شهرستان‌ها فراهم خواهد کرد.

شاه‌حسینی افزود: در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که نخبگان بزرگ کشوری از روستاها برخاسته‌اند و در مناطقی غیر از تهران بروز یافته‌اند، یکی از ابزارهای ما برای شناسایی این افراد، این است که جشنواره‌ها، همایش‌ها و فستیوال‌ها را از مرکزیت تهران خارج کنیم و به شهرستان‌ها ببریم.

وی بیان کرد: تمرکززدایی از پایتخت و تهران قطعا منجر به ایجاد انگیزه برای مسئولان و مردمان محلی در مناطق مختلف کشور برای ارتقا و توسعه نیز خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد تصریح کرد: انتظار مردم مناطق مختلف نیز توزیع متناسب و عادلانه امکانات از جمله امکانات فرهنگی است و یکی از مباحث فرهنگی مهم برگزاری این گونه جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است.

شاه‌حسینی بیان کرد: اگر عدالت را توزیع مناسب و متناسب و به جای امکانات، منابع و فرصت‌ها بدانیم برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان یزد از جمله مصداق اجرای عدالت فرهنگی و ایجاد فرصت توسعه برای مناطق مختلف است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد اظهار داشت: برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان یزد نشان از مدیریت خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد داشت که اعلام آمادگی کردند و سختی‌هایی را به واسطه برگزاری این جشنواره به جان خریدند چرا که برگزاری این نوع جشنواره زحمات زیادی به همراه دارد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد برای ما فرصت‌هایی را ایجاد کرد که بدون حمایت مسئولان محلی و ارشد استان بهره‌برداری از این فرصت‌ها امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: لذا ما در مجموعه مدیریت استان تا جای ممکن سعی داریم از مجموعه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان حمایت داشته باشیم اما همچنان جای کار بسیاری است و انشالله در برنامه‌های آتی کانون حمایت بیشتری خواهیم کرد تا در حد توان از این نوع جشنواره‌ها حمایت مالی و معنوی داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در پایان ابراز کرد: از زحمات سرکار خانم عالیه قوامی مدیرکل کانون استان، حمایت مسئولان کشور در برگزاری جشنواره و مجموعه همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تشکر و قدردانی دارم.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره در استان یزد منشا خیر بوده و سبب بروز و ظهور استعدادها و توانایی کودکان، نوجوانان و جوانان در حوزه ادبیات، داستان، قصه و نشر فرهنگ و معارف ایران، اسلام و تمدن یزد شده باشد.

بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان روزهای ۲۵ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱ در یزد برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =