کد خبر: 322212
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
بازدید 180
آغاز جشنواره‌ی قصه‌گویی«البرز قوی»

بیست قصه‌گوی البرزی در نخستین روز جشنواره‌ی قصه‌گویی« البرز قوی» به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرر، جشنواره‌ی قصه‌گویی البرز قوی به عنوان یکی از جشنواره‌های زیر مجموعه‌ی جشنواره‌ی بزرگ فرهنگی، هنری و ادبی استانی«البرز قوی»، از صبح روز دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرد و در روز اول  بیست قصه‌گو در دو نوبت صبح و عصر به رقابت پرداختند ،

بر اساس این خبر شرکت کنندگان این جشنواره در سه گروه سنی نوجوان، زنان و مردان و مادربزرگ، پدربزرگ‌ها قصه‌های خود با موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایران ما، ایثار و از خودگذشتگی، آیینی، سنتی و فرهنگ و ادبیات عامه را برای مخاطبان تعریف کردند.

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز، در سخنانی در حاشیه برگزاری جشنواره گفت قصه از دیرباز در فرهنگ ما ایرانی ها جای داشته  و قصه گویی یکی از فعالیت های اثر بخش کانون است که ما می توانیم پیام های تربیتی خود را از طریق آن به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

این مقام مسؤول در ادامه افزود آبان ماه سال جاری فراخوان جشنواره قصه گویی  ایران کوچک در البرز قوی منتشر شد و ۱۱۸ نفر از  علاقه مندان در رده های سنی مختلف آثار خود را از طریق درگاه اینترنتی جشنواره ارسال کردند و اوایل دی ماه در پایش اولیه ۳۲ قصه توسط کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز انتخاب شده و به مرحله استانی راه یافتند.

گفتنی است دوازده قصه‌گو نیز روز سه‌شنبه ۴ بهمن  ۱۴۰۱ با هم رقابت خواهند کرد و در نهایت قصه‌گویان برتر در آیین اختتامیه‌ی این جشنواره  که روز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

لازم به توضیح است حسن دولت آبادی، ساغر لطفی‌نژاد و  مریم شفیع‌زاده از اساتید ومدرسان قصه‌گویی، داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =