نشست هم‌اندیشی مدیران کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش قم برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، معاونین و مدیران نواحی با مدیر کل و مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم پیرامون طرح کانون مدرسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان قم، روز یکشنبه دوم بهمن ۱۴۰۱ مجتمع پردیسان میزبان نشست هم‌اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، معاونین و مدیران نواحی با مدیر کل و مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم  بود تا پیرامون طرح کانون مدرسه به تبادل نظر و گفت‌وگو بپردازند.

در این جلسه ابتدا محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری را دو ارگانی معرفی کرد که همیشه همراستا با هم فعالیت کرده‌اند و هردو مجموعه در جایگاه خود سهم ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت کشور ایفا می‌کنند و براین اساس طرح کانون مدرسه، بهانه‌ای شده است که این فعالیت‌ها قوی‌تر و موثرتر باشد.

در ادامه شیرین دادخواه کارشناس فرهنگی کانون خلاصه‌ای از چگونگی اجرای طرح کانون مدرسه بیان کرد و پس از ایشان مسئولین مراکز کانون به روند اجرای این طرح در مراکز کانون استان و مشکلاتی که در مسیر با آن مواجه هستند اشاره کردند.

نشست هم‌اندیشی مدیران کانون پرورش فکری و آموزش پرورش قم برگزار شد

مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی، نادر کریمی برانوند معاون متوسطه، محمد مدیر ناحیه چهار، مطهری مدیر ناحیه دو و مسئولین کانون‌های تربیتی آموزش و پرورش از سخنرانان دیگر این نشست هم‌اندیشی بودند. پایان بخش گفتگوهای این نشست صحبت‌های علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بود. ایشان با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون مکمل آموزش در مدرسه است و براساس سند تحول آموزش‌های بیرون از فضای مدرسه از برنامه‌های اولیت‌دار وزارتخانه می‌باشد، برگزاری جلسه با عنوان شروع طرح کانون مدرسه را به فال نیک گرفته و بیان کرد آموزش پرورش را از کانون جدا نمی‌دانیم و با اشتیاق تمام از این طرح و برنامه‌های کانون استقبال می‌کنیم.

مدیرکل آموزش پرورش قم با ارائه چند پیشنهاد عملیاتی، بر نشست مشترک مدیران نواحی با کانون‌های هر ناحیه تاکید کرد و از ضرورت معرفی کانون در شورای معلمین و انجمن اولیا مربیان سخن گفت؛ رحیمی با دعوت از مربیان کانون برای آموزش مهارت‌های مختلفی همچون قصه‌گویی، اوریگامی، نویسندگی و... به معلمین،  خواستار فراهم سازی امکان بازدید کادر آموزش و پرورش و مدارس از مراکز کانون‌ پرورش فکری شد و استفاده از ظرفیت‌های کانون برای گفتمان‌های دانش آموزی و راه اندازی نشست‌های نوجوانان در کانون را یک ضرورت عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =