کد خبر: 322240
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
بازدید 208
مراسم روز هوای پاک در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز هوای پاک با حضور سرپرست اداره‌کل کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر و دیگر مراکز کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان در مراسمی که روز پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۱، به مناسبت گرامی داشت روز هوای پاک در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون مشگین شهر برگزار شد، با پرداختن به ضرورت حفظ محیط زیست، گفت: داشتن زمین، آب و هوای تمیز و پاکیزه از مولفه‌های زندگی سالم است چراکه اگر محیط زندگی ما ناسالم و آلوده باشد، علاوه بر منظر نامناسب باعث بروز بیماری‌های مختلف و به خطر افتادن سلامتی ما خواهد بود.

مراسم روز هوای پاک در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

وی با بیان اینکه تلاش برای نجات و حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است، اظهار داشت: در کنار سیاست‌های کلان که توسط سازمان‌های مسوول اجرا می‌شود، هر کسی به نوبه خود با رعایت موارد اصولی و اولیه از جمله تفکیک زباله‌ها، خودداری از ریختن زباله در طبیعت، استفاده از حمل و نقل عمومی، تنظیم میزان سوخت خودرو و پیشگیری از آلایندگی آن، کمک شایانی در کاهش آلودگی‌ها و اثرات مخرب آن خواهد نمود.

 گفتنی است در این برنامه فعالیت‌های مختلف فرهنگی و ادبی از جمله معرفی و روخوانی کتاب، معرفی ایام، برگزاری کارگاه ادبی، بحث و گفت‌وگو و پاسخ به پرسش‌های اعضا اجرا شده و در پایان با حضور سرپرست، معاون فرهنگی، مسوول حراست کانون استان، معاون وکارشناسان اداره محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر با اهدای جوایز از اعضای برگزیده و فعال مرکز تقدیر شد.

مراسم روز هوای پاک در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

همچنین در برنامه ای دیگر که روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه برگزار شد؛ کارشناسان محیط زیست شهرستان انگوت با  حضور در مرکز فرهنگی و هنری کانون این شهر به تشریح اهمیت حفظ محیط زیست پرداختند.

در ادامه افسانه سادات مزین درباره علت‌های ایجاد آلودگی در هوا از جمله دود ناشی از خودروها، کارخانه‌ها وذرات ناشی از گرد و غبار با اعضا صحبت کرده و حفظ و نگهداری از گیاهان و کاشتن نهال را از جمله راه‌های کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه این برنامه که با هدف آشنایی با اهمیت هوای پاک، علت‎‌ها و راه‌کارهای کاهش آلودگی ‌هوا، رعایت قوانین و مقرارت برای کمک به داشتن هوای پاک و پیشگیری از بیماری‌هایی که در اثر این آلایندگی بوجود می آیند، مسابقه نقاشی با عنوان «ما هوای پاک می‎خواهیم» برگزار شده و در پایان به آثار برتر، با حضور رییس و کارشناسان اداره محیط زیست جوایزی اهدا شد.

مراسم روز هوای پاک در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

همزمان با هفته هوای پاک و در روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه، ویژه برنامه کانون شهرستان نمین، با همکاری اداره‌ی محیط زیست این شهرستان و با حضور جمعی از مسوولان و مشارکت بیش از ۴۰ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه برگزار شد.

محرم یوسفی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نمین، در مورد اهمیت داشتن هوای پاک و نقش انسان در حفظ و نگهداری از محیط زیست، برای حاضران صحبت کرده و از همکاران زحمت‌کش اداره محیط زیست شهرستان، بابت تلاش‌های شبانه روزی در راستای حفاظت و سالم سازی محیط زیست شهرستان، سپاس‌گزاری کرد.

وی در ادامه‌ی سخنان خود، نقش کانون و تلاش مریبان مرکز را در نهادینه کردن فرهنگ مراقبت از محیط زندگی را سازنده دانسته و از حضور پرشور اعضا در این ویژه برنامه تشکر و قدردانی کرد.

اکبر قنبری، رییس اداره‌ی محیط زیست شهرستان نیز، ضمن گرامی‌داشت روز هوای پاک، برای اعضا در مورد داشتن هوای پاک و بدون آلاینده‌ها و چگونگی نگه‌داری و حفاظت از محیط زیست با انجام کارهایی از جمله کاشتن درخت، تفکیک زباله‌های تر و خشک، استفاده از دوچرخه و وسایل عمومی به جای وسایل نقلیه‌ی شخصی صحبت کرد.

شایان ذکر است، در ادامه، مسابقه‌ی نقاشی با شعار «باهم به سوی هوای پاک» برگزار شد که در پایان، آثار اعضا به صورت نمایشگاهی چیده شد و با اهدای یادبود به همه‌ی شرکت کنندگان، از سه اثر برگزیده تجلیل شد.

مراسم روز هوای پاک در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

گفتنی است در شهرستان بیله‌سوار نیز ویژه برنامه هوای پاک روز ۲۹ دی‌ماه با همکاری اداره محیط زیست و مرکز فرهنگی هنری کانون این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مربی فرهنگی مرکز با تشریح اهمیت هوای پاک در سلامتی افراد جامعه، نکاتی را در مورد مراقبت از محیط زندگی و کاهش آلودگی هوا مطرح کرد.

سپس رییس اداره محیط زیست شهرستان بیله‌سوار نیز در خصوص حفظ طبیعت، جلوگیری از آلودگی آن و اهمیت دادن به هوا برای اعضا توضیحاتی را ارایه کرد.

در ادامه اعضا به کشیدن نقاشی با موضوع هوای پاک پرداختند که در پایان به تمامی اعضا جوایزی از سوی اداره محیط زیست اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =