کودکان و نوجوانان صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود

نشست خبری کمیته مرکزی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در این نشست گفت: کمیته مرکزی کودک و نوجوان دهه فجر با آغاز کار ستاد دهه فجر شروع به کار کرد و هدف‌گذاری ما در کمیته کودک و نوجوان طراحی کارهای نو و خلاق ویژه کودکان و نوجوانان بود.

وی افزود: برنامه‌ها در دو بخش کودک و نوجوان طراحی و نشست‌های مختلفی با حضور دستگاه‌ها برگزار شد. ما در مسیر برنامه‌ریزی، برنامه‌ها را منوط به دستگاه‌ها نکردیم و از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده کردیم. علاوه بر این از عزیزانی که در حوزه کودک و نوجوان فعال بودند دعوت کردیم و در نهایت برنامه‌ها جمع‌بندی و به استان‌ها اعلام شد.

علامتی با بیان اینکه علاوه بر ستاد در ۳۱ استان نیز کمیته‌های کودک و نوجوان با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مردمی تشکیل شد به تعدادی از برنامه‌های استانی از جمله گشایش مرکز شماره ۲ پویانمایی و تولید و نشر انیمیشن در استان فارس، برنامه فجرتا فجر (تولید کتاب الکترونیکی آثار ادبی و هنری جشنواره نماز) در استان کرمان و آیین پایانی مهرواره دکلمه‌خوانی با عنوان «فرزندان حاج‌قاسم» در استان کهگیلویه‌وبویراحمد اشاره داشت.

کودکان و نوجوانان صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود

وی افزود: هر استان متناسب با زیست بوم و شرایط فرهنگی که در آن وجود دارد یک برنامه محوری خواهد داشت.

مدیرعامل کانون با اشاره به اینکه قله برنامه‌های دهه فجر حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است، ادامه داد: سعی کردیم برنامه‌ها با رویکرد کودک و نوجوان، به معنای میزبانی از کودک و نوجوان باشد. از طرفی کودکان و نوجوانان صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود.

وی تصریح کرد: در طراحی برنامه‌ها استفاده از ابزار هنر به‌عنوان یکی از مهمترین ابزارهای انتقال پیام مورد توجه بوده است تا به روش‌ هنر بتوانیم در خدمت کودکان و نوجوانان باشیم، ضمن اینکه دستور رهبری مبنی بر جهاد تبیین را سرلوحه خود قرار دادیم. همچنین سعی کردیم از گزارش محوری عبور کرده و به سمت برنامه‌های توصیفی تبیینی برویم.  

علامتی با بیان شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» گفت: ایجاد فضای نشاط و شادی از سیاست‌ها و راهبردهای ماست و دستاوردهای انقلاب را در ۴۴ سال گذشته روایت خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: از دستگاه‌ها و نهادهای عضو کمیته‌ها خواستیم هر برنامه‌ای در سیستم خود دارند اجرا کنند اما چند برنامه محوری داریم و چند کلیدواژه مانند وطن، پرچم و جمهوری اسلامی ایران را در دستور کارهای خود قرار دادیم.

وی عنوان کرد: با هماهنگی شورای سیاستگذاری نماز جمعه با آغاز دهه فجر در سطح ملی غرفه‌هایی پیرامون نماز جمعه راه‌اندازی خواهد شد. البته این برنامه مدتی است در تهران آغاز شده است.

برگزاری نشست‌های علمی تخصصی ویژه دهه فجر با محوریت موضوع‌های «جریان‌شناسی فرهنگی»، «جریان‌شناسی سیاسی» و «امنیت در فضای سایبری» از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که حامد علامتی به آن اشاره داشت.

کودکان و نوجوانان صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود

مدیرعامل کانون در ادامه این نشست به تعدادی از ویژه‌برنامه‌های سازمان‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک: برگزاری ایستگاه سوم فراخوان ملی نقاشی «خانواده من»؛ موسسه فرهنگی منادی تربیت: طرح «پس‌انداز کتاب» عرضه کتاب و محصولات فرهنگی‌هنری با تخفیف ۲۵ تا ۳۵ درصد؛ انتشارات مدرسه: طرح «پشت سر، پیش‌رو» معرفی و عرضه مجموعه کتاب تاریخ پهلوی و مجموعه پیشرفت‌های حوزه‌های علمی، نظامی، فرهنگی و... در بیش از ۱۷۰ نمایندگی و فروشگاه این موسسه؛ اداره‌ کل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور: اجرای طرح ملی سرود «ایران سرای امید» برای آشنایی نوجوانان با دست‌آوردهای جوانان کشور و افتتاح مرکز «شوق زندگی» ویژه رسیدگی و تحصیل کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کمیته امداد امام خمینی(ره) : تنظیم و اجرای صوتی تصویری سرود «پرچم پرافتخار» با توجه به اهمیت موضوع پرچم.

همچنین در بخش دیگری از این نشست علامتی از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری و تخفیف در ثبت‌نام کانون زبان در ایام دهه فجر خبر داد.

سپس مدیرعامل کانون با تأکید بر مشارکت‌دادن والدین در برنامه‌ها بیان کرد: از کودکان و نوجوانان دعوت می‌کنیم درباره پرچم و نگاهشان به جمهوری اسلامی ایران نقاشی کنند و دست‌سازه‌هایی متناسب با پیروزی انقلاب اسلامی طراحی کنند و در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن با خود بیاورند.

نمایش رایگان انیمیشن‌های تولیدی کانون از سوی امور سینمایی کانون پرورش فکری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در بستر سایت kpf.ir برای عموم مردم، تولید و چاپ ۲۲ عنوان کتاب جدید و تجدید چاپ ۲۰۰ عنوان از کتاب‌های پرمخاطب کانون، اجرای نمایش رایگان برای خانواده‌های شهدا و جانبازان در مرکز تئاتر کانون، اجرای نمایش (بدن ما) در مراکز درمانی و مدارس، اکران آنلاین رایگان نمایش در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری (تیوال) نیز از جمله برنامه‌های معاونت تولید کانون پرورش فکری بود که حامد علامتی در این نشست از آنها نام برد.

کودکان و نوجوانان صحنه‌گردانان برنامه‌های دهه فجر خواهند بود

همچنین اهدای کتاب در زمینه انقلاب اسلامی، حضور تریلی‌های سیار در استان‌ها و اجرای و برنامه‌های متنوع، حضور کودکان و نوجوانان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدا، میزبانی بیش از ۱۰۰۰ مرکز ثابت و سیار کانون از کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌های مختلف در کودکستان‌ها، روایتگری از روند دستاوردهای انقلاب، برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون تبیینی، اجرای برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه، کار و بد سرپرست، برپایی غرفه‌های متعدد در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و ۳۱ استان دیگر سایر برنامه‌هایی بود که حامد علامتی به آنها اشاره کرد.

نشست خبری کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =