حضور پررنگ کانون در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر

دو فیلم «بچه زرنگ» و «در آغوش درخت» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حضور در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم سینمایی «بچه زرنگ» به کارگردانی بهنود نکویی و محمدجواد جنتی ساخته شده است.

این انیمیشن که با تهیه‌کنندگی حامد جعفری تولید شده است اولین انیمیشن بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

در خلاصه داستان انیمیشن «بچه زرنگ» آمده است: «محسن پسربچه‌ای است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش بازگرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است....»

حضور پررنگ کانون در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» نیز از دیگر تولیدات کانون پرورش فکری است که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم به به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح تولید شده است.

«در آغوش درخت» روایتی دراماتیک، ملتهب و مینی‌مال از آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد و در خلاصه داستان آن آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که دوازده سال از ازدواج‌شان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندانشان را بهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.»

حضور پررنگ کانون در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر

جواد قامتی، مارال بنی‌آدم، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران «در آغوش درخت» هستند.

همچنین این فیلم نخستین همکاری سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

حضور پررنگ کانون در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =