هشتمین جلسه‌ی نشست مجازی «فهم» با محوریت ارتباط هنر و رسانه

هشتمین جلسه‌ی نشست مجازی «فهم» با محوریت ارتباط هنر و رسانه و با حضور دکتر افشین آزادی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای برگزاری سلسله نشست‌های مجازی «فهم» با محوریت حکمت هنر متعالی، سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ هشتمین جلسه‌ی آن با موضوع ارتباط هنر و رسانه و با حضور دکتر افشین آزادی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه برگزار شد. محمد خیاط‌زنجانی، مدیر کل کانون استان ضمن دعوت از علاقمندان حوزه‌ی فلسفه و هنر به شرکت در این نشست‌ها، گفت: این نشست‌ها با همکاری حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، سازمان فضای مجازی سراج، مرکز تخصصی کلام اسلامی، و خانه‌ی فکر و اندیشه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کرمانشاه به صورت مجازی برگزار می‌گردد. زنجانی افزود: هشتمین مدعو این نشست‌ها دکتر افشین آزادی و مجری‌_کارشناس نشست‌ها نیز رحمت غلامی، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و از مربیان فرهنگی کانون استان است. 
در هشتمین نشست مجازی «فهم» دکتر افشین آزادی ابتدا تعریفی از رسانه و مفهوم آن را برای مخاطبین ارائه و در ادامه‌ی مباحث گفت: ما می‌توانیم رسانه‌ها را به سه دسته‌ی سنتی، مدرن و پست‌مدرن تقسیم کنیم. هنر و شاخه‌های مختلف آن اعم از شعر، خوشنویسی، نقاشی و ... جزء رسانه‌های سنتی به حساب می آیند. بعد از پوشش جنگ ویتنام و ورود رادیو و تلویزیون دوره‌ی دوم یعنی رسانه‌های مدرن شروع شد. از دهه ۹۰ میلادی و سال ۲۰۰۰ به بعد هم، با رسانه‌های پست مدرن روبرو شدیم، مثل یوتیوب، فیس‌بوک و ... . دکتر افشین آزادی اهمیت رسانه‌ها را بسیار بالا دانست و حرکت به سمت جمع‌گرایی در مقابل حرکت به سوی فردگرایی را یکی از نقطه تقابل‌های رسانه‌های داخلی با خارجی دانست.
در انتهای نشست سوالی تحلیلی توسط استاد مدعو مطرح تا شرکت کنندگان بتوانند به سوال مطرح شده در هر جلسه پاسخ و در انتهای جلسات آن را از طریق لینک معرفی شده بارگزاری نمایند.

هشتمین جلسه‌ی نشست مجازی «فهم» با محوریت ارتباط هنر و رسانه
هشتمین جلسه‌ی نشست مجازی فهم با محوریت ارتباط هنر و رسانه آخرین جلسه از سلسله نشست‌های مجازی «فهم» بود که سه‌شنبه‌های هر هفته با محوریت حکمت هنر متعالی و با همکاری حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، سازمان فضای مجازی سراج، مرکز تخصصی کلام اسلامی، و خانه‌ی فکر و اندیشه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شد...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =