کد خبر: 322366
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کتاب کانون نامزد جشنواره شعر فجر شد

همزمان با اعلام اسامی نامزدهای هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، کتاب «جنگل» سروده معصومه معصوم‌زاده در بخش کودک و نوجوان نامزد دریافت جایزه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نامزدهای هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «شعر فجر» در نشست خبری این جشنواره که صبح روز یک‌شنبه ۹ بهمن در خانه کتاب و ادبیات برگزار شد، معرفی شدند.

در این نشست اعلام شد امسال ۳هزار و ۱۲۵ عنوان دفتر شعر به دبیرخانه شعر فجر ارسال شد که از این میزان ۳۲۷ عنوان کتاب درباره شعر (نقد و پژوهش)، ۳۲۸ در بخش شعر کودک، ۲هزار و ۴۷۰ عنوان در بخش بزرگسال بود که به تفکیک ۱هزار و ۲۰۰ کتاب در بخش شعر نو (سپید و نیمایی)، ۱هزار و ۱۷۵ عنوان در بخش کلاسیک و ۹۵ عنوان در بخش شعر محاوره و ترانه بودند.

برهمین اساس در بخش کودک و نوجوان کتاب «جنگل» سروده معصومه معصوم‌زاده از انتشارات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامزد دریافت جایزه شد.

کتاب «جنگل» که شامل ۲۱ قطعه شعر همچون تعجب، زغال، زندگی، کتاب، یادت نرود و... است، پیشتر نیز نامزد دریافت جایزه بخش شعر کودک و نوجوان بیستمین جشنواره قلم زرین شده بود.

همچنین مجموعه شعر «قلب کوه از سنگ نیست» سروده غلامرضا بکتاش، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از انتشارت سروش، نامزد بخش کودک و نوجوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی «شعر فجر» شد.

مراسم پایانی این جشنواره روز جمعه ۱۴ بهمن‌ ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =