نشست آگاهی بخشی راه های ایجاد شادی در نوجوانان

با حضور تعدادی از دانش آموزان نوجوان در مرکز شماره یک بندرعباس نشست آگاهی بخشی راه‌های ایجاد شادی در نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، نخستین نشست آموزشی آگاهی بخشی راه های ایجاد شادی و نشاط در نوجوانان در مرکز شماره یک برگزار شد.

 در نشست مهارت شادی و نشاط که با هدف تقویت روحیه شادابی و نشاط فردی و گروهی برگزار شد، ۶۰نفر از دانش آموزان پایه پنجم مدرسه شهدا  منطقه کم برخوردار حضور داشتند.

 فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول کانون هرمزگان در این نشست به بحث و گفتگو درباره واژه شادی پرداخت و گفت: شادی رضایت و خشنودی تا لذت و شادی عمیق است.

کارشناس مسئول کانون درباره هیجانات مثبت که شامل شادی، آرامش، امید و الهام بود برای اعضاء توضیح داد و گفت: راه هایی که موجب شادی می شود اتفاق های خوشایند ، رسیدن به اهداف ، مورد محبت قرار گرفتن و تجربه های لذت بخش است.

غلامزاده نخلی افزود: راهکارهای لذت افزایی به شما نشان می دهد که چطور این بار از خوردن یک بستی لذت بیشتری ببرید که این راهکارها شامل مطرح کردن تجربه ی لذت بخشی با دیگران، خاطره نویسی، هوشیار بودن، مقایسه کردن ، شمارش نعمت ها و ....است.

در پایان نشست وی گفت: شادی زمانی ایجاد می شود که اتفاق غیر منتظره ی خوشایندی برای فرد رخ می دهد، برای مثال افراد هنگامی که خبر خوبی دریافت می کنند یا غافلگیر می شوند احساس مسرت می کنند.

در این نشست اعضا راه های افزایش شدت و هیجان های مثبت را یاد گرفتند.

در پایان نشست سمیه اسلامی مربی مسئول مرکز شماره یک بندرعباس هدف از برگزاری این نشست را اینگونه عنوان نمود: شاد زیستن برای نوجوانان به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌ کند.

اسلامی افزود: نشاط و شادابی  باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی  در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. با توجه به اینکه ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، کانون می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود.

گفتنی‌است، این حرکت هدف‌مند با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای اعضای نوجوان کانون آغازشد و در ابتدای این کار، مهارت های هشت گانه روان شناختی شامل مهارت‌های جرأت مندی، امید، خوش بینی، معنویت، شادی و نشاط، روابط مثبت و هوش هیجانی از جمله آموزش‌هایی است که در قالب کارگاه «حال خوش زندگی» به صورت مجازی در استان هرمزگان برگزار شد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =