تأکید بر راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی در معاونت فرهنگی کانون

نشست مجازی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیران کل استانی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در این نشست ضمن سپاسگزاری از محمود مروج معاون فرهنگی سابق کانون از بیان نقطه‌نظرهای مدیران استانی قدردانی کرد و پرداختن به موضوع‌های کانون را مورد توجه دانست.

وی در ادامه نیز از زهرا آب‌سوران مدیرکل آذربایجان غربی برای بازدید مسئولان کانون در این مرکز از مناطق زلزله‌زده این استان قدردانی کرد.

سپس فلاح با بیان اینکه در اولین قدم‌ها شوراهای منطقه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد، از مدیران استانی خواست نظرها و پیشنهادهای خود را درباره شوراهای منطقه‌ای به شکل مکتوب ارسال کنند.

وی با اشاره به استقلال نسبی مراکز گفت: سعی داریم مراکز فرهنگی هنری را به سمت یک استقلال نسبی ببریم و باید روی این موضوع کار کنیم.

معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: در این زمینه لازم است یک کمیته تخصصی راه‌اندازی کنیم که می‌شود عنوان «رفتار راهبردی سازمان‌ها» را داشته باشد.

وی افزود: کمیته دست‌کم متشکل از پنج نفر از استان‌ها باشد و در ادامه پیش‌نویس اولیه آیین‌نامه آن را تنظیم می‌کنیم.

فلاح در ادامه از عالیه قوامی مدیرکل کانون استان یزد که اجرای این جلسه را هم برعهده داشت، خواست نسبت به تشکیل این کمیته و انتخاب اعضا اقدام کند.

وی اظهار کرد: کارها در ستاد متمرکز نشود. از ظرفیت استان‌ها استفاده کنیم و در زمینه‌های مختلف کمیته‌های تخصصی داشته باشیم.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به طرح «کانون مدرسه» گفت: در تلاش هستیم ضعف‌های این طرح برطرف شود. از طرفی سعی داریم در مجلس برای این طرح بودجه ملی بگیریم و «کانون مدرسه» به‌عنوان طرح ملی اجرایی شود.

فلاح در پایان از مدیران استانی خواست همه فعالیت‎‌های مراکز با فناوری ستاد هماهنگ شود تا به‌صورت فراگیر مورد استفاده قرار بگیرد.

اختیارات مدیران استانی، کمبود نیرو، توجه به حوزه نوجوانان، جدی گرفتن شوراهای منطقه‌ای، بیان مشکلات استان‌ها، شفاف شدن فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و مشخص شدن نحوه ورود کانون در فضای مجازی از موضوع‌هایی بود که مدیران استانی در این نشست مطرح کردند.

نشست مجازی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان با مدیران کل استانی بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =