امداد فرهنگی مربیان کانون به مناطق زلزله‌زده خوی می‌رسد

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روزهای آینده به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام می‌شوند تا در کنار کودکان و نوجوانان این شهرها و روستاهای آسیب‌دیده به ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سابقه امداد فرهنگی کانون به بیش از سه دهه گذشته بازمی‌گردد و مربیان کانون همواره در حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل در کنار بچه‌های آسیب‌دیده قرار می‌گرفتند و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم کودکان را از فضاهای پرالتهاب دور نگاه می‌داشتند هم تسکینی بودند بر دردها و مصیبت‌های آن‌ها در این مناطق.

مردم شهرها و روستاهای بم، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان، قزوین، آذربایجان شرقی و... در همه این‌ سال‌ها و هنگامه مصیبت‌های سخت و دردآور ناشی از بلایای طبیعی، خاطره حضور آرامش‌بخش مربیان کانون را در کنار فرزندان‌شان هرگز فراموش نخواهند کرد.

شب گذشته زلزله‌ای شدید شهرهای خوی و سلماس و بخش‌ها و روستاهای این مناطق استان آذربایجان غربی را به لرزه درآورد که بر اثر آن تعدادی از هم‌وطنان، جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری آسیب دیدند و مجروح شدند.

در همین زمینه، ساعاتی پس از وقوع زلزله مدیرکل کانون پرورش فکری استان آذربایجان غربی با حضور در روستاهای پسک و آلمالو از توابع بخش قطور شهرستان خوی با مسئولان محلی و اعضای شورای روستاها گفت‌وگو کرد تا مقدمات حضور گروه‌های امداد فرهنگی کانون در این مناطق را فراهم کند.

زهرا آب‌سوران در همین حال بیش از ۸۵۰ جلد از کتاب‌های کانون را به اعضای شورای این روستاها هدیه کرد تا با ایجاد کتاب‌خانه‌ای در اختیار بچه‌های این مناطق زلزله‌زده قرار بگیرد.

امداد فرهنگی مربیان کانون به مناطق زلزله‌زده خوی می‌رسد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =