بیست و سومین نشست انجمن داستان نویسندگان نوجوان هرمزگان برگزار شد

بیست و سومین نشست انجمن داستان نویسندگان کانون هرمزگان به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری هرمزگان بیست و سومین نشست انجمن داستان نویسندگان نوجوان کانون هرمزگان برگزارشد.
در این نشست که به صورت آنلاین و درفضای اسکای روم برگزار شد، سه اثر از نویسندگان نوجوان توسط معصومه موسویان کارشناس فرهنگی استان خراسان رضوی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در ابتدا اثر داستان مادرشب اثر محمدپارسا بان برتینا توسط معصومه نیلاد عضو نوجوان مرکز شماره یک بندرعباس،داستان مبهم اثر فاطمه محسنی، توسط فاطمه دهقانی عضو نوجوان مرکز شماره ۴ بندرعباس، داستان مردگی اثر انیس موحدی، توسط نسرین نوری زاده عضو نوجوان مرکز شماره ۲ بندرعباس مورد نقد قرار گرفت.
 سپس موسویان به بررسی نقد آثار پرداخت و گفت:داستان مادر شب، داستانی ساده و صمیمی و به دور از پیچیدگی نوشته شده بود.که نویسنده باید متن داستان را بارها برای خود می خواند تا بتواند آن را ویراستاری بهتری کند تا زیبایی قصه بهتر دیده شود.
وی به نکاتی در داستان مبهم اشاره کرد و گفت:داستان مبهم ،داستانی کاملا جنوبی و بومی نوشته شده و نویسنده با استفاده از المان هایی که در داستان به کار برده بود ،فضای داستان را جنوبی و بومی نشان داده است.
 وی به اعضاء کتابهای نادر ابراهیمی را پیشنهاد کرد و گفت: نادر ابراهیمی از آن دسته نویسندگانی است که داستان هایی می نویسد که شبیه به متن ادبی است ولی کاملا داستانی است و از جملات شاعرانه در داستان‌هایش استفاده می‌کند.
موسویان در ادامه گفت: وقتی در شروع داستان بیچارگی و حسرت شخصیت ها به تصویر کشیده می شود.نیازی نیست که در پایان داستان به نتیجه گیری پرداخته شود و نتیجه گیری مستقیم، غیر حرفه ای است و باید از داستان حذف شود.
در پایان نشست وی به نکات وپیشنهاداتی برای اعضاء شرکت کننده اشاره کرد و گفت:بهتر است به پیرنگ داستان توجه بیشتری داشته باشید. و اگر در داستان از جملات کوتاه تری استفاده شود، قطعا داستان‌ بهتری خواهدشد.
گفتنی است معصومه موسویان کتاب هایی را به تالیف و چاپ رسانده است از جمله آن می توان به کتاب: قصه پرنده ای که زبان انسان ها را بلد بود، عاشقانه های شاهنامه، چشم روشنی دفتر خاطرات و مشاعره نوجوان با ایده هایی برای نوشتن، داستان های مهر و دلبستگی شاهنامه، شکرخانه مجموعه داستان های طنز مثنوی معنوی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =