ترسیم نقش فعال کانون برای جامعه‌پردازی آینده ایران/حرکت به سمت کنش‌گری هوشمند در عرصه‌های اجتماعی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع کارشناسان و مربیان کانون مازندران بر ترسیم نقش فعال کانون برای جامعه‌پردازی آینده ایران و حرکت به سمت کنش‌گری فعال و هوشمند در عرصه‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در جمع کارشناسان و مربیان کانون مازندران ضمن تبریک فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ماه رجب، به اهمیت دهه فجر اشاره کرد و با تاکید بر این‌که امروز در برهه بسیار خاصی از تاریخ هستیم به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «درپیچ تاریخی قرار داریم» افزود: وقایع اخیر همه ما را متوجه غفلت جدی در حوزه کودک و نوجوان کرد.

وی در بخش دوم صحبت‌های خود اظهار داشت: امروز در قالب یک تیم کارشناسی و به‌طور جدی در حال برنامه‌ریزی کلان و راهبردی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کانون، برای آینده این مجموعه مهم و موثر برنامه‌ریزی کنیم.

ترسیم نقش فعال کانون برای جامعه‌پردازی آینده ایران/حرکت به سمت کنش‌گری هوشمند در عرصه‌های اجتماعی

مدیرعامل کانون، منابع انسانی را سرمایه‌های این نهاد دانست و با تامل بر اینکه قدرشناسی از نیروهای کانون هدف محوری ماست افزود: کانون سرمایه‌ای اجتماعی است که مورد اعتماد جامعه است. لذا بر همین اساس، نگاه سیاستی ما به کانون به‌گونه‌ای است که بتوانیم نقش فعالی برای کانون در جامعه‌پردازی آینده ایران ترسیم کنیم. این نقطه‌ای است که در حال حرکت به سمت آن هستیم.

علامتی تصریح کرد: امروز بر این باوریم که کانون می‌تواند مهندسی جامعه‌پردازی آینده ایران را تحت تأثیر خود قرار داده و یک نقش جدی و موثر در این زمینه داشته باشد. این یعنی این‌که به فعالیت‌های فردی و منفصل و جدا از هم بسنده نمی‌کنیم و تلاش داریم تا به سمت یک کنش‌گری فعال و هوشمند در عرصه‌های اجتماعی پیش برویم.

وی با توجه به این رویکرد، از ترسیم نقش فعال و هوشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای جامعه‌پردازی آینده ایران خبر داد.

مدیرعامل کانون در قسمت دیگری از صحبت‌های خود، یکی از نقش‌های مهم کانون را تربیت انسان‌های بزرگ و اثرگذار عنوان کرد و گفت: بسیاری از نویسندگان و کارگردان‌ها و فعالان فرهنگی و سیاسی کشور و حتی در عرصه بین‌الملل، تربیت یافتگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

ترسیم نقش فعال کانون برای جامعه‌پردازی آینده ایران/حرکت به سمت کنش‌گری هوشمند در عرصه‌های اجتماعی

توسعه دستاوردها و نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

علامتی با اشاره به شهرت درخشان کانون پرورش فکری در جامعه خاطر نشان ساخت: اعتباری که این نهاد فرهنگی در جامعه کسب کرده و اعتمادی که مردم به کانون دارند، مهمترین سرمایه است. مدیرعامل کانون از مرغک به عنوان نماد کانون یاد کرد و ادامه داد: وجود این نماد روی محصولات متعدد فرهنگی، اسباب بازی، فیلم و پویانمایی، باعث اطمینان و اعتماد مخاطب شده است.

وی با اشاره به توسعه دستاوردهای کانون طی ۴۴ سال پس از پیروی انقلاب اسلامی، تاکید کرد و یادآور شد: عرصه‌های نقش آفرینی کانون پرورش فکری امروز، توسعه پیدا کرده است، به طوری که: دو فیلم کانون در جشنواره فیلم فجر امسال عرضه شده است. انیمیشن کوتاه سمپاش که اثر کانون است طی یک سال، بیش از ۱۰۰ جایزه بین‌المللی برده است. حدود ۲۷۰۰ عنوان کتاب و نشریه در کانون پس از انقلاب تولید شده است و حدود ۹میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور در اختیار بچه‌ها و خانواده‌ها است.

ترسیم نقش فعال کانون برای جامعه‌پردازی آینده ایران/حرکت به سمت کنش‌گری هوشمند در عرصه‌های اجتماعی

علامتی در ادامه بیان این دستاوردها افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان اسباب‌بازی تولید شده است. حدود ۴هزار مربی و کتاب‌دار در حال ارایه خدمات به بچه‌ها در سراسر کشور در قالب بیش از ۱۰۰۰ مرکز هستند و همچنین امروز چندصد هزار زبان‌آموز در مراکز زبان‌آموزی کانون در حال تحصیل هستند. او کسب رتبه‌های متعدد بیش از ۲۰۰ عضو کانون در عرصه‌های بین‌المللی، چاپ و عرضه حدود ۲۰۰ کتاب کانون در زبان‌های مختلف در کشورهای مختلف جهان را بخش دیگر توفیقات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و ضمن مهم خواندن آن، خاطرنشان ساخت: این‎ها را باید قدر بدانیم و مبتنی بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند، همسو، پویا و فعال، برای تربیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم نهایت اهتمام و جدیت را به کار گیریم.

وی با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اظهار کرد: باید این میراث را حفظ و آن‌را تکثیر کنیم و مبتنی بر آن، ظرفیت صد درصدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در سراسر کشور فعال کنیم و در حال حرکت به این سمت باشیم . علامتی از طرح کانون مدرسه نیز سخن گفت و در این خصوص اظهار داشت: این طرح سال‌ها در کانون وجود دارد. لذا با مطالعه بیشتر و رفع اشکال‌ها، هم اکنون در سطح کشور در حال اجراست و مازندران نیز در این خصوص جزو استان‌های پیشتاز است. وی در عین حال از فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از نکات مهم و مورد توجه کانون یاد کرد و گفت توسعه در دو بخش فضای مجازی و روابط انسانی در کنار هم لازم و ضروری است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =