کد خبر: 322829
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
چهارمین کارگاه تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (نقاشی) برگزار شد

واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، چهارمین کارگاه تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (نقاشی) را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، چهارمین کارگاه تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (نقاشی) روز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، با موضوع "ترکیب‌بندی در نقاشی" و حضور فهیمه سروندی، مدرس و مربی کانون اندیمشک و جمعی از اعضای انجمن به میزبانی مرکز شماره ۵ اهواز برگزار شد.

فهیمه سروندی با اشاره به مهم بودن "ترکیب‌بندی" در نقاشی، آن را در مبانی سواد بصری یک موضوع تخصصی معرفی کرد و در ادامه بایدها و نبایدهایی که باید در کادربندی نقاشی مورد توجه قرار گیرد تا این هنر زیباتر به نظر آید را توضیح داد.

وی به زبان ساده‌تر ترکیب‌بندی را؛ چگونگی چیدمان اشیا و عناصر در یک کادر، ارتباط آن‌ها با یکدیگر و با کادر که به جهت حفظ وحدت و زیبایی بصری در جهت نمایش بهتر ایده یا پیام هنرمند بکار گرفته می‌شود.

مدرس این نشست تخصصی پس از آشنا نمودن اعضا با موضوع ترکیب‌بندی، تأثیر رعایت این اصل مهم در عناصر تصویری، نقاشی و سایر شاخه‌های هنری را بیان کرد.

بخش دوم چهارمین کارگاه تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (نقاشی) با برگزاری ورکشاپ، مواردی همچون تغییر در شکل، اندازه، رنگ، نوع ترکیب‌بندی و مفهوم تشابه در ساختار نقاشی توضیح داده شد.

چهارمین کارگاه تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (نقاشی) برگزار شد

چهارمین کارگاه تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (نقاشی) برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =