اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

برنامه‌های متنوع جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضای کودک و نوجوان، اولیا و جمعی از مسوولان شهرستانی در مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مراکز کانون استان اردبیل در روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با میزبانی از اعضای کودک و نوجوان و اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، چهل‌و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی‌داشتند.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

قشنگ‌ترین پرچم در کانون انگوت

با عنوان «پرچم کشور ما، قشنگ‌ترین پرچم‌ها» ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر با حضور کودکان و مادران آن‌ها در مرکز فرهنگی وهنری کانون انگوت اجرا شد.

در این برنامه که روز چهارشنبه  ۱۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با حضور کارشناسان آموزش و پرورش انگوت و نوآموزان پیش دبستانی حضرت علی اصغر (ع)  برگزارشد، در ابتدای برنامه اعضا  با در دست داشتن پرچم کشور و اجرای سرودملی، حس وطن دوستی و میهن پرستی را زنده نگه داشتند.

افسانه سادات مزین، مربی مسوول مرکز نیز ضمن تبریک دهه‌ی فجر، با شعر خوانی و اجرای فعالیت معرفی ایام، وقایع انقلاب اسلامی را به زبان کودکانه برای حاضران روایت کرد . 

در ادامه برنامه، کودکان با کمک مادران خود به ساخت پرچم پرافتخارکشور عزیزمان با استفاده از کاغذ های رنگی پرداخته و پس از آن در مسابقه‌ی شیرین و پرهیجان ماست خوری شرکت کردند.

خاطر نشان می شود؛ بازدید از نمایشگاه نقاشی اعضا ، اهدای جوایز به برندگان مسابقه و بریدن کیک دهه فجر و پذیرایی از جمع حاضر با آش دوغ محلی از دیگر برنامه‌های مرکز در این مراسم بود.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

جشنواره غذاهای سالم در کانون بیله‌سوار

با حضور مسوولان هلال احمر و کتابخانه عمومی شهرستان بیله‌سوار، جشنواره غذاهای سالم، پیش‌ازظهر روزچهارشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در کانون بیله سوار برگزار شد.

این جشنواره که بیش از ۷۰  نفر از اعضا در آن شرکت داشتند، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط اعضا آغاز شده و سولماز میرزایی مربی فرهنگی مرکز ضمن خوش‌آمدگویی به اعضا و مهمانان برنامه، به معرفی وقایع و رویدادهای دهه فجر پرداخته و شخصیت بزرگوار امام خمینی(ره) معرفی کرد.

در ادامه، گروه سرود کانون سرود «ای ایران» را اجرا کرده و سپس اعضای ادبی مرکز با لباس محلی دکلمه خود را با موضوع انقلاب خواندند.

گفته می‌شود، حضور اعضا در کارگاه‎‌های ادبی و نقاشی، نمایش فیلم و بازدید از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی از دیگر برنامه‌ها در این مراسم بود.

خاطر نشان می‌شود، در خاتمه‌ی جشنواره غذاهای سالم، حاضران از نمایشگاه غذاهای سالم و مقوی که توسط اولیای اعضا تهیه شده بود، دیدن کرده و به تعدادی از برندگان نیز جوایزی اهدا شد.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

ساخت کاردستی پرچم در مرکزشماره‌۲ کانون اردبیل

 اعضای مرکز شماره ۲ کانون اردبیل در هفتمین روز از دهه‌ی فجر با شرکت در کارگاه کاردستی به درست کردن پرچم مقدس کشور عزیزمان مشغول شده و پس از تهیه‌ی‌ این دست‌سازه‌های زیبا در برنامه «نسل انقلاب» شرکت کرده و به نوشتن شعارهای انقلابی پرداختند.

در این برنامه که با حضور پرشور اعضای طرح کانون مدرسه از مدرسه‌ی سبلان در کنار اعضای هنرمند مرکز به اجرا در آمد، شعارهای انقلابی با دستان این کودکان بر لوح‌های کاغذی نقش بست. 

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

جورچین شعارهای انقلابی در کانون اصلاندوز

مرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز در هفتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر، ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «با شعارهای انقلاب» را با حضور اعضای دختر برگزار کرد.

در ابتدای این برنامه پس از پخش چند سرود از آواهای انقلابی، فضه میرموسوی مربی مسوول مرکز مجموعه کتاب‌های «روزهای خوب خدا» را برای اعضا معرفی کرده و در ادامه بخش‌هایی از کتاب امام آمد توسط اعضا روخوانی شد.

 بر اساس این گزارش، اجرای بازی و مسابقه‌ی جورچین شعارهای انقلاب از دیگر برنامه های اجرا شده در این روز بود.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

اجرای لاله‌های دست‌ساز  و جشن انقلاب در کانون گرمی

در هفتمین روز از ایام الله دهه‌ی مبارک فجر، اعضای طرح کانون مدرسه با حضور در مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی با رویدادهای انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آشنا شدند.

در فعالیت‌های این روز، مربی فرهنگی مرکز با معرفی مجموعه کتاب‌های «روزهای خوب خدا» از اعضا خواست با مطالعه این مجموعه اطلاعات کامل از وقایع انقلاب اسلامی را در سال ۱۳۵۷ و سال‌های پیش از آن، کسب نمایند.

در ادامه با برگزاری کارگاه «کاغذوتا»، نحوه‌ی درست کردن گل لاله برای استفاده از آن در تزیین و فضاسازی، آموزش داده شد.

همچنین روز پنج‌شنبه  بیستم بهمن‌ماه‌ جشن انقلاب با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمی با حضور اعضای فعال در محل سالن سینمای این مرکز برگزار شد.

در این برنامه حبیبه سادات کریمی سرپرست مرکز یاد و خاطره این روزها را گرامی داشته و به معرفی شخصیت حضرت امام خمینی پرداخت.

اجرای سرود، پخش کلیپ از فعالیت‌های کانون، قصه گویی، اجرای مسابقه و اهدا جوایز به اعضای فعال و کتابخوان از مهم‌ترین برنامه‌های این جشن بود .

گفتنی است، بعد از پایان این جشن، جمعی از اعضا به همراه مربی وکارکنان سایر ادارات شهرستان در گلزار شهدای محله‌ی صاحب‌الزمان گرمی حضور یافته و با غبارروبی و قرایت فاتحه یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

نمایشگاه کتاب شناسی انقلاب اسلامی در کانون آلنی

ویژه‌برنامه‌ی جشن انقلاب با حضور ۸۰ نفر از اعضای فعال، والدین، معلمان و اعضای طرح کانون مدرسه، روز سه شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سالن نمایش کانون آلنی برگزار شد.

در ابتدای جشن، پس از تلاوت قرآن مجید و پخش سرود ملی، مربی مسوول مرکز آلنی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان برنامه، دهه فجر را تبریک گفته و در رابطه با برنامه‌های اجرا شده، ثبت‌نام رایگان در ایام مبارک دهه‌ی فجر و برگزاری نمایشگاه کتابشناسی انقلاب در مرکز آلنی توضیحاتی ارایه داد.

سپس عضو فعال مرکز شعر«ایران استوار» را برای حاضران، دکلمه کرده و گروه سرود  «دختران آفتاب» مرکز سرودد «ایران افتخار من» را اجرا کردند.

همچنین در این برنامه، دو نمایش طنز توسط اعضای گروه نمایش، مسابقه، خوانش متن ادبی و معرفی وقایع مهم انقلاب اجرا شد.

در پایان برنامه، حاضران از نمایشگاه کتابشناسی انقلاب اسلامی که در خصوص معرفی ۴۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف انقلاب اسلامی برپا شده بود، دیدن کردند.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

کانون جعفرآباد و جشنواره نشریه نگاری

در گرامیداشت ایام‌الله دهه‌ی فجر، جشنواره نشریه نگاری با همکاری آموزش وپرورش در مرکز فرهنگی و هنری کانون جعفرآباد برگزار شد.

 در این برنامه که با حضور ۵ گروه سه نفره از مدرسه نرگس جعفرآباد مغان برگزار شد، شرکت کنندگان با موضوع معرفی وقایع و شخصیت‌های انقلابی به فعالیت پرداختند.

گفتنی است، در پایان برنامه از آثار برگزیده تقدیر به عمل آمد.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

خاطرات انقلاب در مرکز شماره‌ی ۲ کانون پارس‌آباد

در نهمین روز از دهه فجر سال ۱۴۰۱، مرکز شماره‌ی ۲ کانون پارس‌آباد با اجرای ویژه برنامه‌ی هنری «خاطرات انقلاب» را با حضور اعضای فعال هنری و اولیای آن‎ها برگزار کرد.

در این برنامه که در قالب پازل نقاشی برگزار شد، اعضا با به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از تظاهرات مردمی از روزهای انقلاب در سال ۱۳۵۷، تصاویری زیبا از حماسه‌ی مردمی در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی راخلق کردند.

در ادامه این برنامه اولیای اعضا نیز خاطرات روزهای انقلاب را در کنار فرزندان خود گرامی داشته و با آرمانهای امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

همچنین در برنامه‌ای دیگر اعضای کارگاه سفال، گل‌های لاله‌ از نمادهای انقلاب اسلامی را به‌صورت طرح برجسته درست کرده ودر معرض دید سایر اعضا قرار دادند.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

جشن انقلاب در مرکز ۴ کانون اردبیل

روز پنج‌شنبه همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر،جشن پیروزی  انقلاب اسلامی با شرکت بیش از ۷۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان به همراه جمعی از اولیا در مرکز ۴ کانون اردبیل برگزار شد.

در آغاز این مراسم،  فاطمه حیدری مربی مسوول مرکز ضمن تبریک چهل وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، درباره‌ی وقوع و پیروزی بزرگ و تاریخی انقلاب اسلامی برای اعضا سخن گفته و ضمن یاد آوری این جمله ی تاریخی از وصیتنامه‌ی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد»، از کودکان و نوجوانان خواست تا در حفظ و سربلندی انقلاب کوشا بوده و در این راه با برداشتن گام‌های استوار برای میهن خود افتخار آفرین باشند.

در ادامه ی این ویژه برنامه، کلیپی با عنوان «وطن من» به نمایش گذاشته شد و سپس سرود «ایران، افتخار من » توسط اعضای نوجوان مرکز اجرا گردید.

گفتنی است اعضا پس از اجرای نمایش خلاق «فرار طاغوت»، سرود انقلابی« بوی گل سوسن و یاسمن آید» را همراه با به اهتزار درآوردن پرچم مقدس کشور، همخوانی کردند.

شایان ذکر است، در ادامه‌ی برنامه ضمن  اجرای مسابقات شاد و مهیج و پذیرایی از شرکت کنندگان در این جشن، با اهدای جوایزی از برندگان مسابقه، اعضای گروه سرود و نمایش خلاق مرکز تقدیر به عمل آمد.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

مرکز۵ کانون اردبیل و جشن انقلاب

به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم «جشن انقلاب» با حضور سرپرست و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مسولانی از آموزش و پرورش ناحیه‌ی ‌یک اردبیل در حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه در مرکز ۵ کانون اردبیل برگزار شد.

در ابتدای برنامه که پیش‌ازظهر روز سه شنبه هجدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان ضمن ایراد سخنانی در رابطه با انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان والامقام مخصوصا سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، همه مهمانان را به مطالعه‌ی تاریخ انقلاب دعوت کرد.

اکرم مداح مربی مسوول مرکز نیز با تهنیت و گرامیداشت دهه‌ی مبارک فجر، در خصوص صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی،شهیدان و رهبر معزز ایران اسلامی، مطالبی ارایه کرد.

نمایش خلاق، اجرای سرود میهن من،برگزاری مسابقه، پخش کلیپ انقلاب، همخوانی سرودهای «سلام فرمانده و وطن من» از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود.

شایان ذکر است، مدیر مدرسه شهید روشنی هم با تقدیر از مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل، خواستار ادامه‌ی روند همکاری و ارتباط مستمر با این مرکز شد.

اجرای برنامه‌های متنوع در جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

فعالیت‌های کانون رضی در ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی

در روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه نیز ویژه برنامه‌ی جشن انقلاب با حضور ۳۰ نفر از اعضای فعال کانون در سالن مطالعه مرکز برگزار شد که در ابتدای این برنامه اسلام حسن زاده مربی مسوول مرکز به معرفی ایام‌الله دهه‌ی مبارک فجر پرداخت.

وی در ادامه با مقایسه دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به دستاوردهای این انقلاب اشاره کرده و اعطای هویت دینی و ارزشی، رشد و اعتلای جایگاه کرامت انسانی، ارزش دادن به قشر زنان، امنیت، ارتقای سطح علمی و دانشگاهی، بهداشت و آموزش پزشکی و رشد تکنولوژی و انرژی هسته ای را از دستاوردهای بسیار والا و با ارزش این انقلاب عنوان کرد.

در ادامه برنامه مسابقه و سرگرمی‌های متنوعی برای اعضا اجرا شده و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد و با پایان یافتن برنامه، اعضا در محوطه مرکز حلقه اتحاد و همدلی درست کرده و سرودهای «ای پرچم افتخار میهن و جمهوراسلامی ایران»  را با تکان دادن پرچم مقدس کشور عزیزمان ایران همخوانی کردند.

پیش از این نیز ضمن فضاسازی، فعالیت‌هایی همچون معرفی کتاب، برگزاری کارگاه ادبی اجرا شده و با حضور دانش‌آموزان دبستان دخترانه عفت در مرکز برنامه‌های متنوعی از جمله کاردستی گل لاله، ساخت ماکت هواپیما،تهیه نشریه دیواری و قصه گویی از کتاب خاطرات بچه های انقلاب، انجام یافته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =