برترین‌های دو مهرواره «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» معرفی می‌شوند

آیین پایانی دو مهرواره «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» روز ۲۶ بهمن در تالار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، مهرواره‌های «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» را در دو بخش «نامه‌نگاری و مکاتبه با کودکان» و «داستانک» برگزار کرد.

مدیرکل کانون استان خراسان رضوی درباره استقبال و ارادت فراوان کودکان و نوجوانان و بزرگسالان سراسر کشور از این دو مهرواره گفت: «این مهرواره‌ها با استقبال و ارادت فراوان کودکان و نوجوانان و بزرگسالان سراسر کشور همراه بود و آثار ارسالی از ۳۱ استان از جمله استقبال کودکان و نوجوانان اصفهان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام و... همراه شد.

ابراهیم زره‌ساز افزود: ۳هزار و ۳۲۸ اثر (نامه مهر و داستانک گنبد کبوتران) دبیرخانه این رویداد رسید که شامل ۳۱۰ اثر داستانک و ۳هزار و ۱۸ عنوان نامه است. داوری این مهرواره‌ها با حضور چهره‌های سرشناسی همچون کلر ژوبرت نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان، فرزانه رحمانی نویسنده و کارشناس بخش مکاتبه‌ای کانون، مجید قیصری، ساسان ناطق و حسین عباس‌زاده از چهره‌های بنام و مطرح حوزه ادبیات داستانی انجام شده است.

او همچنین افزود: «از این تعداد ۱۸ برگزیده داریم که بیشتر از غرب کشور هستند و هنوز نتوانسته‌اند به حرم امام رضا(ع) مشرف شوند.»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌ رضوی درباره جوایز هم گفت: «از نظر ما تمام ۳هزار نفری که در این مهرواره شرکت کرده‌اند برنده هستند و چون ظرفیت دعوت همه آن‌ها به مشهد وجود نداشت تعدادی از آن‌ها که نامه‌هایشان بهتر بود را به عنوان برگزیده انتخاب کردیم که تقدیر می‌شوند و هشت نفر را هم به قید قرعه انتخاب می‌کنیم که به آن‌ها کمک هزینه سفر به مشهد اهدا می‌شود.»

شایان ذکر است آیین پایانی این رویداد ملی در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح در تالار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی و با حضور منتخبان مهرواره از سراسر کشور و دعوت از مربیان فعال استان‌ها که به عنوان رابط این مهرواره بودند برگزار خواهد شد.

همچنین پخش زنده برنامه از طریق برنامه‌های آپارات، شاد به نشانی kanoonparvaresh@  و اسکای روم انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =