کارگاه آموزش قصه گویی و نمایش عروسکی در کانون لرستان برگزارشد

چهارمین کارگاه های مجازی انجمن های قصه گویی و نمایش عروسکی با تدریس گلشن حسنوند مربی قصه گویی بین المللی و کارگردان تئاتر و مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 3 خرم آباد در سالن اجتماعات اداره کل کانون لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ امروز دوشنبه یکم اسفند ماه1401 چهارمین کارگاه آموزش قصه گویی و نمایش عروسکی ویژه رابطین و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون با تدریس گلشن حسنوند مربی قصه گویی بین المللی و کارگردان تئاتر و مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 3 خرم آباد در سالن اجتماعات اداره کل کانون لرستان برگزارشد.
دراین کارگاه ها مربیان شرکت کنندگان در کارگاه قصه گویی با موضوع: استفاده از زبان دوم و نحوه ورود به قصه و در کارگاه نمایش عروسکی باموضوع: تکنیک بونراکو با ابزار ساده و... بیشتر آشنا شدند.
براساس این گزارش: در ابتدای این کارگاه، حسنوند استفاده از زبان دوم ( گویش های مختلف) و  نحوه ورود به قصه را تشریح کرد.
و در ادامه با توضیحات مدرس کارگاه، همکاران با چگونگی استفاده از زبان دوم در قصه گویی، چیستی و چرایی  با ذکر مثال بیشتر آشنا شدند.
وی همچنین به عدم استفاده نکردن گویش های مختلف برای شخصیت های منفی، حیوانات، شخصیت های معروف و... اشاره کرد و نحوه توضیح واژگان سخت و عبارات نامفهوم برای مخاطب و راهکار های آن را توضیح داد. 

 کارگاه آموزش قصه گویی و نمایش عروسکی در کانون لرستان برگزارشد


این قصه گوی بین المللی در خصوص زمینه های ورود به قصه مانند: عنوان، شخصیت، موقعیت مکانی، جفرافیایی و محتوا پرداخت و در خصوص تکنیک های ورود به قصه ازجمله: موسیقی، شعر و ضرب المثل و... نکاتی را عنوان کرد.
در بخش بعدی و در کارگاه نمایش عروسکی، گلشن حسنوند باموضوع: تکنیک بونراکو با ابزار ساده مانند: چوب، پارچه و... مطالبی را بیان داشت و نحوه دسته گذاری و تبدیل عروسک بونراکو به میله ای و باتومی تشریح شد. 
در بخش بعدی مدرس کارگاه نحوه آموزش اعضای مراکز به صدا پیشگی و... را با ذکر مثال توضیح داد و استفاده از نمایش خلاق، بارش افکار، بازی های نمایشی در صدا پیشگی را تشریح و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

 

 کارگاه آموزش قصه گویی و نمایش عروسکی در کانون لرستان برگزارشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =