معرفی خدمات بخش سیار کانون در نشست قرارگاه اجتماعی استانداری البرز

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در سی و چهارمین نشست قرارگاه اجتماعی استان، خدمات بخش سیار کانون را  در راستای خدمت رسانی به مناطق کم برخودار استان تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، سرپرست کانون در بخش مقدماتی سخنان خود در این نشست، به معرفی کتابخانه‌ی سیار، وظایف و ماموریت‌های آن پرداخت.

وی در بخش بعدی گزارشی از  ویژه برنامه‌های کتابخانه‌ی سیار و همکاری با دیگر نهادها و سازمان‌های استان،  در محلاتی که در قرارگاه اجتماعی استانداری در طرح ۲۰۲۰( تحول و توانمند سازی مناطق کم برخوردار کشور) به عنوان محلات هدف تعیین شده است، ارایه کرد.

حضور کانون در روایتگری دهه نودی‌ها در ویژه برنامه‌های سوم خرداد، حضور تماشاخانه سیار در خط ۴ حصار و فردیس، پویش علوی و همکاری با سپاه امام حسن مجتبی (ع)  و کارخانه صنایع خلاق و اداره امور مساجد و اوقاف و کمیسیون فرهنگی شورای شهر بابت طرح غدیر، همکاری با موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام حضرت عباس(ع)، همکاری با آموزش و پرورش در طرح «یار مهربان، کتاب»، همکاری با بهزیستی در آیین گشایش مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان، همکاری با سازمان آبفا، شهرداری و دفتر تسهیلگری حصارک بالا در پویش «نجات قطره‌ها»، همکاری با سازمان زندان‌ها و برگزاری کارگاه های فرهنگی ، هنری در ندامتگاه فردیس و کانون اصلاح و تربیت کرج،  حضورهمکاران کانون در تمامی میز خدمت‌ها، برگزاری ایستگاه‌های نقاشی و شناسایی توانمندی‌های مناطق کم برخودار که منجر به برپایی نمایشگاه کودکان البرز شد  از جمله گزارش‌های مطرح شده بود.

فلاح در بخش سوم سخنانش نگاه مقایسه‌ای به فعالیت‌های کتابخانه سیار در مناطق کم برخوردار شهری  در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشته  و  در خصوص رشد تقریبی چهار برابری خدمات کانون در این مناطق سخن گفت.

معرفی خدمات بخش سیار کانون در نشست قرارگاه اجتماعی استانداری البرز

در بخش چهارم نیز  سرپرست کانون البرز طبق گزارش توجیهی  سرانه تعداد  مراکز نسبت به مخاطبان  استان و تعداد مراکز دیگر استان‌ها را توضیح داده و گفت در استان البرز با  کمبود مرکز مواجه هستیم که انتطار می‌رود با حمایت مسوولان تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در  گستره‌ی البرز افزایش یابد.

در پایان نماهنگ خدمات کانون در مناطق کم برخوردار برای حاضران پخش شد .

 لازم به توضیح است جلسه اقدامات قرارگاه اجتماعی استانداری البرز هر هفته در نشستی با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار  و ضمن ارایه‌ی گزارش مسؤولان خانه‌ی محله‌ی مدعو، اقدامات دستگاه‌ها در خصوص مصوبات جلسات پیشین و فعالیت‌های سازمان‌ها جهت محرومیت زدایی در قالب طرح ۲۰۲۰ کشوری ورسیدگی به ۶۶ محله ی کم برخوردار شناسایی شده‌ی استان، بررسی می‌شود .

سی و چهارمین جلسه‌ی این قرارگاه صبح روز چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ به ریاست استاندار در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =