جشن اعیاد شعبانیه با هنرمندی گروه سرود نمایش مجتمع کانون تبریز در مشهد مقدس

جشن اعیاد شعبانیه با حضور همکاران کانون خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و با اجرای گروه سرود آذربایجان شرقی در محل اداره کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کانون خراسان رضوی، جشن میلاد امام سجاد (علیه‌السلام) در فضایی معنوی و شاد در محل اداره کل استان با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیرکل استان، معاونین، کارشناسان، مسئولین مراکز، همکاران ستاد، معاون فرهنگی استان آذربایجان شرقی، مربیان و همکاران آذربایجان شرقی و با هنرمندی اعضای سرود استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که به مناسبت اعیاد شعبانیه بود گروه سرود آذربایجان شرقی که با هدیه سفر زیارتی حامد علامتی مدیرعامل کانون در مشهد مقدس حضور داشتند با اجرای سرود نمایش «شروع و انتهای قصه سیب است» به هنرنمایی پرداختند.

این سرود نمایش به دو زبان ترکی و فارسی و با مضمون اهمیت قصه و قصه‌گویی از آفرینش تا امروز بود.

جشن اعیاد شعبانیه در اداره کل کانون خراسان رضوی/با هنرمندی گروه سرود نمایش آذربایجان شرقی

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی ضمن خوش آمد گویی به اعضای فعال کانون استان آذربایجان شرقی و همچنین تشکر از دکتر علامتی مدیرعامل محترم کانون جهت فراهم‌کردن حضور اعضای گروه سرود در سفر زیارتی مشهد مقدس، از آنان در خصوص افراد سرشناس و معروف تبریز پرسش کرد و کودکان اسامی چون ستارخان، باقرخان، شهریار و... را نام بردند و یکی از اعضا در مورد شیرزن تبریزی (بالا ذرخانیم) که با تپانچه در مقابل ارتش روسیه ایستاد برای حضار صحبت کرد.

جشن اعیاد شعبانیه در اداره کل کانون خراسان رضوی/با هنرمندی گروه سرود نمایش آذربایجان شرقی

مدیرکل کانون خراسان رضوی ضمن تاکید به ارزش هویت منطقه‌ای و آشنایی اعضای کودک و نوجوان با سرمایه‌های هویت‌ساز گفت: امیدواریم رابطه تنگاتنگ قصه‌گویی با مبنای هویتی بین مشهد و تبریز ایجاد شود و منجر به تولید و تهیه قصه‌هایی گردد که مبنای توسعه و ترویج هویت‌های تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز این دو منطقه مهم گردد.

وی با اشاره به وجود عاشیق‌های گران‌مایه تبریز در خصوص نعت خوانی رسول‌الله و منقبت خوانی آنان به تفاوت این دو پرداخت و از اعضا خواست پس از مراجعت به تبریز با این بزرگواران مراوده داشته باشند و پای منقبت خوانی و نعت خوانی آنان بنشینند و قصه‌های ائمه و پیامبر اعظم را بشنوند و بیاموزند چرا که اصالت این‌گونه برنامه‌ها قصه‌گویی است.

جشن اعیاد شعبانیه در اداره کل کانون خراسان رضوی/با هنرمندی گروه سرود نمایش آذربایجان شرقی

اجرای قصه‌گویی توسط سید احمد مصطفوی مربی فرهنگی کانون خراسان رضوی و شعرخوانی توسط اطهر سیدموسوی و اجرای محمود خرقانی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

در خاتمه کاشت چند نهال به مناسبت هفته درختکاری در محل اداره کل کانون با همراه اعضای مرکز کانون آذربایجان شرقی و مدیرکل استان خراسان رضوی کاشته شد.

جشن اعیاد شعبانیه در اداره کل کانون خراسان رضوی/با هنرمندی گروه سرود نمایش آذربایجان شرقی

قابل‌ذکر است بازدید از مرکز ۷ و همچنین مرکز تخصصی تئاتر و تماشای نمایش، شرکت در نشست ادبی نقد و بررسی کتاب "قطار چهارشنبه" با حضور منیره هاشمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و بازدید از آرامگاه فردوسی از دیگر برنامه‌های حضور اعضای گروه سرود در مشهد مقدس بود.

جشن اعیاد شعبانیه در اداره کل کانون خراسان رضوی/با هنرمندی گروه سرود نمایش آذربایجان شرقیجشن اعیاد شعبانیه در اداره کل کانون خراسان رضوی/با هنرمندی گروه سرود نمایش آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =