مراکز کانون البرز برای چهارشنبه آخر سال ویژه برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز برای چهارشنبه آخر سال ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری اجرا کرده و در اجرای پویش« هردانش آموز، یک سفیر سلامت» همکاری می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، هفدهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی در این اداره کل روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ در محل اتاق جلسات کانون  و با موضوع بررسی شیوه نامه پویش ملی«هر دانش آموز، یک سفیر سلامت» با شعار«چهارشنبه آخر سال شاد، اصیل و ایمن»برگزار شد .

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از زحمات تمامی همکاران کانون استان که در جهت پیشبرد اهداف مجموعه تلاش می‌کنند بر ضرورت توجه به چهارشنبه‌ی آخر سال و تدارک فعالیت‌های خلاقانه توسط مربیان مراکز برای این مناسبت تاکید کرد و افزود همانند دیگر مناسبت‌ها برای این برنامه نیز باید فعالیت‌های شاد و خلاق تدارک دیده شود تا از مخاطرات احتمالی پیشگیری کنیم.

فلاح افزود این برنامه‌ها با هدف ایجاد شادی و نشاط و با مشارکت اعضا، دانش آموزان و خانواده‌ها با شیوه‌های جذاب برگزار شود تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

این مقام مسؤول ضمن تشریح شیوه‌نامه ارسالی از سوی مدیرعامل محترم و ارسال مکاتبه‌ی مشاور محترم وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش و شیوه نامه‌ی پویش«هر دانش آموز، یک سفیر سلامت» بر استفاده‌ی ویژه از ظرفیت طرح کانون – مدرسه و حضور دانش آموزان در مراکز کانون و همکاری حداکثری با شیوه نامه‌ی ارسالی از سوی مدیرعامل محترم کانون تاکید و از همکارانش خواست دانش آموزان را در زمینه‌ی تولید آثار هدایت و راهنمایی کنند.

سرپرست کانون البرز همچنین از همکارانش خواست تا در مراکز کانون استان،  از ظرفیت‌های آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس با توجه به مجاورت محلی با مراکز کانون و تجربه‌های قبلی هر مرکز استفاده کرده و نکات ضروری را به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها تذکر دهند.

در بخش بعدی این نشست کارشناسان حاضران و میهمانان فعالیت‌های پیشنهادی برای چهارشنبه آخر سال را مطرح کردند.

برنامه‌ریزی برای این فعالیت از ابتدای سال، تهیه‌ی ویدیوهای آموزشی توسط نوجوانان برای نوجوانان، معرفی آیین‌ها و آداب و رسوم چهارشنبه آخر سال در شهرهای مختلف ایران، استفاده از نمادهای چهارشنبه سوری و ماکت سازی در مراکز، اهدای نشان هر دانش آموز، یک سفیر سلامت به اعضا و دانش آموزان، برپایی جشن در مراکز کانون، تهیه‌ی بادبادک بزرگ پیام‌های سلامتی در هر مرکز، خلق آثار هنری توسط اعضا و دانش آموزان در کارگاه‌های فرهنگی، هنری مراکز و طرح کانون – مدرسه، تولید محتوای مناسب و باز نشر آن در کانال‌ها و گروه‌های مجازی و  دعوت از خانواده‌ها برای حضور در جشن‌ها از مواردی بود که توسط اعضای شورای فرهنگی، مطرح شد.

گفتنی است پویش ملی هر دانش آموز یک سفیر سلامت با شعار چهارشنبه آخر سال شاد، اصیل و ایمن در راستای اجرای سند تحول بنیادین و برنامه‌های دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش به منظور کنترل حوادث و سوانح مرتبط با آتش سوزی در چهارشنبه آخر سال و لزوم فرهنگ سازی جهت ارتقای سلامت جامعه با بهره‌گیری از خلاقیت و نو آوری در روند آموزش ها، منتتشر شده و دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه مخاطبان این پویش هستند که هر دانش آموز  با تکمیل شناسنامه‌، یک اثررا برای شرکت در این پویش تا ۲۸ اسفند در گروهی  با عنوان «چهارشنبه آخر سال شاد، اصیل و ایمن» در نرم افزار شاد ارسال کند و برگزیدگان در هفته سلامت به مناسبت آغاز چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی، تجلیل خواهند شد .

 در پایان این نشست نیز لوح ارسالی از سوی مدیر کل محترم دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون به سید امین فخرائی کارشناس فناوری استان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =