کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان حوزه کودک و نوجوان روستاهای غرب بندرعباس برگزار شد

فعالان حوزه کودک و نوجوان روستاهای غرب استان در دو کارگاه تخصصی آموزشی مخاطب شناسی کودک و نوجوان و شناخت قصه و شیوه های قصه‌گویی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، ویژه برنامه آموزشی مخاطب شناسی و آشنایی با قصه‌گویی با حضور احمد جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس و پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و جمعی از فعالان حوزه کودک و نوجوان روستاهای غرب استان، در سالن اجتماعات اداره کل کانون برگزار شد.

در این ویژه برنامه آموزشی حدود ۷۰ نفر کنش‌گر و فعال حوزه کودک و نوجوان در راستای استفاده از ابزار قصه گویی جهت توانمندسازی کودکان و نوجوانان در مهارت‌های فردی و اجتماعی حضور داشتند.

در ابتدا امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان دارند و باید خود را با دانش امروزی و دنیای آنها وفق دهند گفت: مربیان باید خود رو با مخاطب همگام کنند و با این نگاه که کودکان و نوجوانان دنیا را تغییر می‌دهند، رسالت آنها نیز سنگین‌تر می‌شود تا دانش و آگاهی‌شان را با نیاز مخاطب مجهز کنند.

کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالین حوزه کودک و نوجوان روستاهای غرب بندرعباس برگزار شد

وی افزود: در دورانی هستیم که مواد آموزشی به وفور در اختیار عموم قرار دارد و این در حالی است که  تکنولوژی پیشرفت کرده است، اما کاهلی هم معظل روزگار شده است و باعث شده اشتیاق در یادگیری و آموزش را کاهش دهد.

وی گفت: فلسفه‌های تربیتی در دنیا دچار چالش شده است و بشر امروز به دنبال راه حل جدید برای کشف انسان امروز است.

وی با شناخت ظرفیت های کانون در امور تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان، در تهیه کتابخانه سیار روستایی برای روستاهای غرب استان قول مساعد داد.

پروین پشتکوهی ضمن معرفی ظرفیت های کانون در حوزه های تربیتی در فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی و همچنین با اشاره به اینکه مربیان باید متوازن با رشد کودک و نوجوان و نیاز روز، دانش و مهارت آموزشی را کسب کنند گفت: مربیان تربیتی و پرورشی نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارند در همین راستا مربیان باید شناخت کافی نسبت به مخاطب و موارد آموزشی داشته باشند.

وی به ضرورت حضور کتابخانه‌های سیار روستایی در بین کودکان و نوجوانان ‌روستاهای استان تاکید کرد و گفت: با توجه به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تاثیر آن در توسعه و بهبود فرهنگ عمومی جامعه و روابط فردی و اجتماعی و...راه اندازی کتابخانه‌های سیار به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار استان ضروری است.

در ادامه دو کارگاه تخصصی در زمینه شناخت نوجوانان و شیوه های قصه گویی، شناخت کودک و شیوه های انتخاب قصه و مکان قصه گویی با حضور ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی استان  برای فعالان در این حوزه برگزار شد.

لازم به ذکر است، کارگاه‌های مخاطب‌شناسی و قصه‌گویی ویژه فعالان و مربیان کودک و نوجوان از روستاهای پاتل ایسین، سودرو، گچین، گربند، انگوران، قلات پایین، سورو قدیم، بستانو،پاقلاتان بالا، شهرو، چاهو بندرعباس، بلندو، مغ احمدبالا روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =