نهادینه کردن فرهنگ انتظار  در اندیشه‌ی کودکان و نوجوانان مهم ترین رسالت متولیان امر تربیت اسلامی است

حجت ا...آسمند مدیر کل کانون استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت فرارسیدن نیمه ی شعبان و ولادت منجی عالم بشریت پیامی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کانون استان چهارمحال و بختیاری، حجت ا...آسمند مدیر کل استان در پیامی فرارسیدن نیمه‌ی شعبان و  میلاد  منجی عالم بشریت حضرت مهدی( عج )  را به اعضا و مربیان کانون تبریک گفت و با بیان این که "امید" و "انتظار" دو واژه‌ی حرکت آفرین و حیات بخش در قاموس جامعه‌ی اسلامی هستند، این دو مقوله را اصل و اساس  نظام فکری مهدویت خواند.

نهادینه کردن فرهنگ انتظار  در اندیشه‌ی کودکان و نوجوانان مهم ترین رسالت متولیان امر تربیت اسلامی است

وی پرورش نسل منتظر و ترویج فرهنگ انتظار را یک وظیفه‌ی خطیر در حوزه‌ی تربیت دینی دانست و افزود. کار تربیتی یک کار منسجم و پیوسته است و  اگر بخواهیم نسلی معتقد و منتظر پرورش دهیم  باید  هدف‌های رفتاری و پرورشی ما این ویژگی‌ها را داشته باشد و  همه‌ی اعمال و رفتارمان  بر مدار باور، ارزش‌ها و ایمان مهدوی حرکت کند.

فرهنگ انتظار ایجاد  نگرش مثبت و اشاعه‌ی روح  امیدواری در عمق و باور  جامعه‌ی کودک و نوجوان است. کودک و نوجوان ما باید لحظه به لحظه از  این سرچشمه و منشا خیر الهی بهره‌مند شوند و  در همه‌ی مراحل زندگی از مفهوم و انتظار برای هدایت و تکوین فکری خود بهره بگیرد.

 آسمند در ادامه گفت: تعیین هنجارها و الگوهای رفتاری کرداری مرتبط با  مهدویت با بیان ظریف و هنرمندانه و غیر مستقیم ارزش‌ها و بایدها و نبایدهای آن، و تولید نمادها، نشانه‌ها و علائم نمادین با استفاده از ابزار و  فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی توسعه و تحکیم خواهد یافت و امیدواریم که مربیان حوزه‌ی کودک و نوجوان  توجه به این اصل را سرلوحه‌ی فعالیت‌ها و برنامه‌های تربیتی خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =