کد خبر: 324097
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
استقبال خوب خانواده های سنندجی از ویژه برنامه شایانه ی به هار

به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ویژه برنامه شایانه ی به هار دیروز چهارشنبه 24 اسفند از ساعت 14 لغایت 20در آستانه سال 1402 در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با استقبال خوب کودکان و نوجوانان در کنار خانواده هایشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدای این برنامه ضمن تبریک پیشاپیش سال نو در سخنانی گفت: این ویژه برنامه به جهت پاسداشت فولکلور آیین ها و سنت های بومی و محلی منطقه  و در  آستانه ی آغاز سال 1402 و با محوریت ارزش گذاری بر فرهنگ و ادبیات فولکلور  برگزار شده است.

حمیدرضا گوهری افزود: فولکلور پدیده‌ای مستقل و جدا از فرهنگ و جامعه نیست لذا ماهیت آن به زمینه فرهنگی و اجتماعی آن وابسته است. زمینه فرهنگی یا اجتماعی فولکلور ممکن است کیفیت جغرافیایی، زبانی، قومی‌یا شغلی داشته باشد که انشاالله بنا داریم در برنامه های آینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اجرای برنامه های ویژه در راستای ترویج فرهنگ بومی و محلی تلاش بیشتری را داشته باشیم و برنامه های ویژه تری را در این راستا برگزار کنیم .

گوهری خاطر نشان ساخت: پایه فکری انسان ها از همان کودکی و نوجوانی نهادینه می شود و روح کودک و نوجوان همانند یک زمین خالی و آماده کشت است که هرچه در آن کاشته شود در آینده برداشت خواهد شد و این موضوع اهمیت کار کانون پرورش فکری را در انجام وظایف خود نشان می دهد.

این مقام مسئول عنوان ساخت: کانون تنها نهادی در کشور است به صورت تخصصی و در تمامی ایام سال برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه دارد که این فعالیت ها در 5 قالب فرهنگی،هنری،ادبی،علمی و اسلامی در 25 مرکز ثابت و سیار کانون استان توسط مربیان مجرب و آموزش دیده برگزار می شود.

گوهری افزود: اعضای مراکز فرهنگی و هنری بر اساس علاقه و رغبت  خود به انتخاب فعالیت ها می پردازند و این مسئله اثر گذاری و یادگیری را در آنان  بیشتر می نماید.

وی خاطر نشان ساخت: اعتماد خانواده ها به کانون سرمایه عظیمی است که به وسیله آن برنامه ها و فعالیت های متنوعی در تمامی مراکز سطح استان برگزار می گردد.

وی با شاره به اینکه مخاطبین کانون، دانش آموزان هستند اظهار کرد: مراکز فرهنگی و هنری ساعات کاری خود را به گونه تنظیم کرده اند که دانش آموزان بتوانند در اوقات فراغت خود در کانون فعالیت داشته باشند.

برپایی نمایشگاه از غرفه ی سفالینه های رنگی مخصوص سفره ی هفت سین، کاردستی با نمد ، لباس ها، تخم مرغ های رنگی، عروسک های نوروزی و محاسبات ریاضی و چورتکه و فروش محصولات کانون در این روز برپا شد.

اجرای گروه نمایش خلاق ، زورخانه ای نونهالان سنندج، موسیقی گروه حجاز، دف نوازی، نمایش سیاه بازی، قصه گویی، گروه هه لپرکه از جمله برنامه های شاد اجرایی ویژه و اجرای چیدن سفره سین توسط کودکان برنامه شایانه ی به هار بود که با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده هایشان برگزار شد.

حضور عروسک های غول پیکر بر زیبایی و شادی این مراسم افزوده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =