طرح «در مسیر آفتاب» ویژه استقبال از زائران مشهد رونمایی شد

طرح «در مسیر آفتاب» کانون پرورش فکری خراسان رضوی، ویژه استقبال از کودکان و نوجوانان زائر مشهد مقدس با حضور وزیر کشور و مدیرعامل کانون رونمایی شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ طی آیینی ابتدا پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیران حوزه هنری و سازمان سینمایی سوره، بهروز افخمی کارگردان سینما، جواد مشهدی بازیگر سینما و تلویزیون و تعدادی دیگر از هنرمندان خراسان رضوی گشایش یافت.

بر اساس این خبر، پردیس سینمایی مهر کوهسنگی هشتمین سینمای فعال مشهد و نخستین مجموعه فرهنگی چند منظوره خانواده محور با محوریت سینما، کتاب و خانواده در منطقه گردشگری کوهسنگی با ۱هزار و ۱۸۰ صندلی است که ظرفیت ناوگان سینمایی مشهد را به بیش از ۳هزار صندلی افزایش می‌دهد.

طرح «در مسیر آفتاب» ویژه استقبال از زائران مشهد رونمایی شد

در ادامه از فراخوان فرهنگی، هنری و ادبی «در مسیر آفتاب» که ویژه استقبال از زائران کودک و نوجوان مشهد است، با حضور مدیرعامل کانون، احمد وحیدی وزیر کشور، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان‌رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد مقدس، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان‌رضوی و جواد اصغری سرپرست شهرداری مشهد مقدس رونمایی شد.

این فراخوان که با هدف ترویج فرهنگ سیره رضوی و تعمیق ارتباط قلبی کودکان و نوجوانان با امام رضا علیه‌السلام و ثبت خاطره‌ها و تجربه‌های سفر معنوی به مشهد مقدس برگزار می‌شود، شامل سه بخش خاطره‌گویی در قالب‌های صوتی و تصویری، نوشتن نامه، شعر و داستان در قالب متن و عکاسی است.

طرح «در مسیر آفتاب» ویژه استقبال از زائران مشهد رونمایی شد

در حاشیه مراسم رونمایی از طرح «در مسیر آفتاب» مدیرعامل کانون ضمن اشاره به استقرار ایستگاه‌های ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان در مبادی ورودی مشهد مقدس گفت: ایجاد نگاهی نو در انتقال مفاهیم دینی یکی از مهمترین اقدام‌ها در راستای احیای هویت مذهبی نسل امروز است و بخش مهم احیای هویت مذهبی ترویج فرهنگ زیارت است.

علامتی افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کانون وجود مربیانی توانمند است که به‌واسطه برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب، برآیند یادگیری را تسهیل می‌کنند. این یادگیری به‌صورت غیرمستقیم و از طریق تأکید بر خوب دیدن و خوب شنیدن محقق می‌شود.

طرح «در مسیر آفتاب» ویژه استقبال از زائران مشهد رونمایی شد

وی همچنین گفت: در ایستگاه‌های نوروزی مربیان، مخاطب را با حرم مطهر رضوی، حال و هوای معنوی آن، آداب و فرهنگ زیارت آشنا می‌کنند و از آنان می‌خواهند تا در روزهای سفر بهتر و دقیق‌تر ببینند و خاطره‌ها و لحظه‌های خود را از حضور در این فضای معنوی برای ما ارسال کنند.

علامتی در پایان بیان کرد: این فراخوان با هدف ماندگاری خاطره‌های زیارت و تجربه شیرین حضور در فضای معنوی حرم امام رضا علیه‌السلام منتشر شده است.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند لحظه‌ها و تجربه‌های زیبای خود را از زیارت در قالب خاطره‌گویی، نامه، شعر و داستان و عکاسی ثبت و در سامانه شاد به نشانی @darmasireaftab و یا شماره ‌تلفن ۰۹۳۸۲۶۴۰۸۱۵ ارسال کنند.

طرح «در مسیر آفتاب» ویژه استقبال از زائران مشهد رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =