فاطمه رستگار از راه اندازی مجدد مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد

فاطمه رستگار از راه اندازی مجدد مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد وگفت: در سال جدید« ۱۴۰۲» این مرکز تخصصی علمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شکرستان ،عصر امروز فاطمه رستگار با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همراهی تعدادی از کارکنان این مجموعه از مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرد.

فاطمه رستگار، ضمن قدر دانی از توجه ویژه استاندار ایلام و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به مراکز تخصصی علمی،هدف از این بازدید را ،راه اندازی مجدد این مرکز و تخصیص اعتبار لازم به جهت تعمیر و تجهیز آن بیان کرد و گفت: متأسفانه مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل نیاز به تعمیر و تجهیز به مدت ۱۵ سال تعطیل بوده است.

وی تصریح کرد: این مرکز در سال ۱۳۷۹ با زیر بنایی بالغ بر  ۲۰۰ متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد و پس از چند سال فعالیت بدلیل پاره ای از مشکلات متاسفانه تعطیل شد.

مدیر کل کانون استان ایلام، با عنوان این مطلب که پیگیری های لازم به جهت راه اندازی مجدد این مرکز صورت گرفته است ،افزود: برای تعمیر و تجهیز این مرکز بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار نیاز است و بازدید امروز به همین منظور است.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: انشاالله در سال جدید «۱۴۰۲» این مرکز راه اندازی و شاهد حضور پر شور کودکان و نوجوانان علاقمند به علم نجوم جهت استفاده و بهره برداری علمی از این مرکز تخصصی هستیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،سرمایه گذاری بر روی کودکان برای یادگیری دانش نجوم را ضرورت دانست و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان آینده سازان مملکت عزیزمان هستند و احیای این مراکز تخصصی علمی برای پرورش نسلی علاقمند، خلاق و ایده پرداز نیاز کنونی جامعه ماست.

در ادامه این بازدید ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه در پروسه تبدیل علم به ثروت یا تبدیل دانش به اقتصاد با پیشرفت فناوری می توان گام هایی مثبت در زمینه دانش بنیان کردن استان برداشت ،اظهار کرد: گسترش و ترویج علم تاثیر بسزایی در افزایش ثروت ملی دارد.

امین دوست محمدی با تأکید بر اینکه یکی از حلقه های مفقوده در بین قشر کودک و نوجوان کمبود همین مراکز علمی است،اضافه کرد: تبلور اصول علمی می تواند ساختار ما را در زمینه های ؛ علمی، فناوری و نوآوری در سطح جهانی ارتقاء دهد وامید است با راه اندازی این مرکز گام موثری در زمینه دانش بنیان کردن استان برداریم.

وی با بیان اینکه برای تعمیر و تجهیز این مرکز اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان در نظر گرفته شد، تصریح کرد : با پیگیری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تعامل شد تا از محل اعتبارات عمرانی برای راه اندازی این مرکز مبلغ مورد نیاز تخصیص داده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد : در زمینه تعمیر مرکز نجوم به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که از این میزان ۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در تخصیص های بعدی تامین می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =