کد خبر: 324182
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
آیین معارفه مدیرکل کانون استان گیلان برگزار شد

آیین‌ معارفه سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در رشت برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل، این آیین روز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ با حضور و همراهی جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن سینمای اداره‌کل کانون استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

پرچمداری عرصه فرهنگ، نیازمند مدیریت جهادی است

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با گرامی‌داشت یاد و خاطره ۲۶۱ شهید کانون، شهدای والامقام هشت‌ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت، به تبیین خدمت جهادی در عرصه فرهنگ، مبتنی بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پرداخت و فعالیت در این حوزه را مجاهدانه و فعالان فرهنگی را پرچمداران این عرصه توصیف ‌کرد.

روح‌الله عباسی‌نژاد درعین‌حال، نیل به اهداف فرهنگی را نیازمند بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت سرمایه‌های انسانی و برنامه‌محوری دانست و با تاکید بر این مهم که عرصه فرهنگ نیازمند کار جهادی است، تصریح ‌کرد: کارگروهی و جمعی، بازشناسی توان کارشناسی و معرفی ظرفیت‌ها، وقت‌گذاری، انسجام و هم‌دلی، لازمه‌ی این حرکت هدف‌مند محسوب‌می‌شود .

آیین معارفه مدیرکل کانون استان گیلان برگزار شد

وی افزود: فعالیت‌ برای نسل پایه، محور کار کانون است و ما باید پرچمدار این فعالیت برای این نسل در میان تمامی مجموعه‌های فرهنگی هم‌سو باشیم.

عباسی‌نژاد؛ خلاقیت‌، اندیشه‌ورزی، پویایی و جریان‌سازی فرهنگی به شیوه‌های خلاقانه را هم از دیگر عناصر شکل‌دهندی یک مجموعه فرهنگی پویا دانست و تاکید کرد که باید دقت‌کنیم که نمی‌توان با یک نسخه واحد به تمامی دغدغه‌های فرهنگی پاسخ‌گفت.

وی موفقیت در این زمینه را نیازمند تحرک، برنامه‌محوری، رقابت سالم، پیش‌گیری از هدررفت سرمایه‌های مادی و معنوی، خدمت بی تظاهر و مهندسی فرهنگی برای جبران کاستی‌های موجود دانست و این حرکت را در چارچوب رویکرد مدیرعامل کانون معرفی‌کرد.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به تشریح رسالت‌ و رویکرد جدید حراست پرداخت و با اشاره به تدوین منشور حراست کانون، اظهارداشت: این منشور، صیانت محور و مبتنی بر کرامت مداری، اخلاق حسنه، امانتداری، نقش مشاوره‌ای، جذب حداکثری، اعتمادآفرینی، تسهیل‌گری و اهتمام به حفظ و تثبیت آرامش خاطر همکاران برای کار موثر فرهنگی است.

او در عین‌ حال، پایبندی به اصول را خط قرمز حراست اعلام‌ کرد و با مهم برشمردن فراهم‌سازی بسترهای اعتماد دوجانبه گفت: ثمره اعتمادبخشی، کسب اعتماد است و خودصیانتی به‌عنوان یک مؤلفه اساسی در برون‌داد فعالیت‌های حراستی محسوب‌می‌شود.

او سخنان خود را با اشاره به پیشینه سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون استان گیلان در کسوت رزمنده، جانباز و مسئولی با پیشینه‌ای روشن در امور فرهنگی و تعامل با همکاران ادامه‌ داد و با خاطرنشان ‌کردن آغاز فعالیت جعفری مجیدی به عنوان کارشناس حراست کانون ابراز امیدواری‌کرد که این جابجایی‌ها، بیش از گذشته زمینه فعالیت‌های عمیق، کم‌هزینه و موثر فرهنگی را فراهم‌کند.

ابلاغ پیام حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حاضران، پایان‌بخش سخنان روح‌الله عباسی‌نژاد به‌شمار می‌رفت.

آیین معارفه مدیرکل کانون استان گیلان برگزار شد

بذر تربیتی، لازمه دست‌یابی به محصول فرهنگی

مدیرکل کانون استان گیلان سخنان خود در این مراسم را با اشاره به تقارن بهار قرآن و طبیعت قرآن آغاز کرد و این هم‌زمانی را فرصتی ارزش‌مند برای بهره‌گیری از موهبت‌های مادی و معنوی این ایام دانست.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه، به رسالت‌های دستگاه‌های فرهنگی، به ویژه کانون اشاره‌ داشت و با حساس، ظریف و دقیق توصیف ‌کردن فعالیت‌های کودک و نوجوان محور گفت: پیش‌برد برنامه‌های این حوزه نیازمند کاشت‌ بذرهای مناسب برای دست‌یابی به محصولات فرهنگی است.

لزوم تعامل و هم‌گرایی فعالان عرصه فرهنگ، به ویژه همراهی و ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های میرعظیمی به آن اشاره شد و وی با بیان‌اینکه هم‌افزایی در این حوزه، بسترهای لازم را برای حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و اعتلای نسل کودک و نوجوان فراهم‌می‌کند، بر لزوم فعالیت‌های حداکثری در این زمینه تاکیدکرد.

اشاره به روزهای فعالیت در حراست و دوران سرپرستی در کانون استان گیلان، از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد و وی با اشاره به رخدادهای خوب سال‌های اخیر در این مجموعه ابراز امیدواری کرد تا در سایه هم‌گامی هرچه بیش‌تر همکاران ستاد و مراکز فرهنگی هنری کانون و هم‌گرایی فرهنگی، این موفقیت‌ها ادامه داشته‌باشد.

قدردانی از حُسن نظر حامد علامتی، مدیرعامل و سپاسگزاری از حضور روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون و دیگر حاضران، بخش پایانی صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی در این آیین به‌شمارمی‌رفت.

بر اساس این خبر، حسن پیراولیا معاون پرورشی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز از حاضران در این آیین بود و از هم‌گرایی و تعامل سازنده دستگاه‌های فرهنگی در استان سخن‌ گفت.

پایان‌بخش این آیین، اهدای حکم سیدجلیل میرعظیمی مدیرکل کانون استان گیلان و جعفر مجیدی به‌عنوان مسئول حراست این مجموعه فرهنگی‌بود.

گفت‌وگوی صمیمانه مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با همکاران و بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضا در نگارخانه «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت نیز از برنامه‌هایی بود که در حاشیه این مراسم اجرایی‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =