کودکان مناطق محروم آذربایجان‌غربی در اولویت طرح‌های کتاب‌محور

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در دیدار علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر اولویت مناطق‌کم‌برخوردار استان در اجرای طرح‌های توسعه‌ی کتابخوانی سال ۱۴۰۲ تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل کانون استان در این دیدار با استقبال از برنامه‌های مشارکتی با سایر سازمان‌ها در اجرای طرح «پایتخت کتاب» رویکرد کانون استان در سال جدید را توسعه عدالت فرهنگی و تعمیق فرهنگ مطالعه در بطن مناطق روستایی، مرزی و عشایری استان عنوان کرد.

آب‌سوران با اشاره به نهایی شدن برنامه‌های کتاب‌محور کانون استان در سال جاری تصریح کرد: «یک لقمه کتاب»، «گردش با کتاب»، «المان‌های کتاب» و «کتابخوانی خیابانی» عناوین چهار برنامه شاخص کانون استان در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال ۱۴۰۲ می‌باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار، محتواهای تولیدی کانون را در پیشبرد اهداف توسعه کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند ذکر کرد و گفت: فراهم کردن زمینه مطالعه برای تک تک افراد جامعه و افزایش دانش و معلومات عمومی مردم از طریق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از جمله اهداف طرح «پایتخت کتاب» هستند.

نوروزی از اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای ترویج کتابخوانی در حوزه کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: همکاری در اجرا و برگزاری طرح «پایتخت کتاب» در ارومیه و تشکیل کارگروه بررسی طرح‌های سازنده و مفید کتابخوانی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =