ویژه‌برنامه نجومی «رویت هلال ماه»

مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت با برپایی ضیافت افطار و برگزاری ویژه‌برنامه نجومی «رویت هلال ماه» از فطر، عید بارورشدن نیایش‌ها و چیدن میوه عبادت‌ها استقبال‌کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان،  این مراسم هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری رشت صورت‌گرفت و حاضران در این مراسم بیش‌ازپیش با شگفتی‌های آسمان،  رویت ماه  هلال ماه و آغاز عید سعید فطر آشناشدند.

ریحانه کبیری، دانشجوی دکترای نجوم  نیز میهمان این ویژه‌برنامه بود و در ارتباط با شکل‌های مختلف ماه قمری برای کودکان و نوجوانان صحبت‌کرد.

وی دراین میان، تلاش برای رویت هلال ماه را دارای ارزش‌نجومی دانست و با بیان‌این که ممکن است ماه‌های قمری ۲۹ یا ۳۰ روزه باشند، تاکیدکرد: مشاهده ماه نو، حرکتی دشوار و نیازمند آگاهی‌های گسترده است.

خاطرنشان‌کردن اهمیت فعالیت‌ علمی از منظر دین مبین اسلام و رصد مناسبت‌های اسلامی بر اساس گاه‌شمار ماه قمری، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان میهمان برنامه به آن اشاره‌شد.

براساس این گزارش، نمایش ویدیوهای مرتباط با علم ستاره‌شناسی، بازدید از آسمان نمای مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت و برپایی ضیافت افطار، از دیگر فعالیت‌های ویژه‌برنامه رصد نجومی در  شامگاه  ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ به‌شمارمی‌رفت.

ویژه‌برنامه نجومی «رویت هلال ماه»

ماه مبارک رمضان فرصتی برای دست‌یابی به پاداش الهی

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این ویژه‌برنامه و ضیافت افطار حضورداشت و درباره راه‌های رسیدن به موفقیت در عرصه‌های مختلف برای حاضران صحبت‌کرد.

ویژه‌برنامه نجومی «رویت هلال ماه»

سیدجلیل میرعظیمی اظهارکرد: تلاش و پشتکا،ر نخستین گام برای دست‌یابی به موفقیت محسوب‌می‌شود و ماه مبارک رمضان نیز فرصتی برای کوشش هرچه بیش‌تر جهت کسب خشنودی خداوند و دست‌یابی به پاداش الهی است .

وی هم‌چنین، برپایی ضیافت افطار و رصد آسمان در کانون را فرصت‌سازی برای آگاه‌سازی مخاطبان با شگفتی‌ها، کشف اسرار طبیعت و خاطرنشان‌کردن قدرت لایزال خالق  و ناظم جهان هستی عنوان‌کرد و گفت: چنانچه به این بی‌کرانه‌ها ازدریچه دانایی و ذوق هنری نگریسته‌شود، زمینه درک بخشی از زیبایی‌های عالم و عظمت بی‌کران آفریده‌های خداوند را فراهم‌می‌کند.

میرعظیمی در پایان توصیه‌ای به کودکان و نوجوان داشت و با قدردانی از حضور و همراهی آنان گفت: لازم است با پیگیری و حضور موثر و مستمر در این برنامه‌های معنوی و بهره‌گیری از راهنمایی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نقش مهمی در آینده کشور داشته‌باشید.

ویژه‌برنامه نجومی «رویت هلال ماه»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =