«گفت‌وگو با قصر آسمانی» نمونه بارزی از دیپلماسی آموزشی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری در حاشیه برگزاری رویداد «گفت‌وگو با قصر آسمانی» با سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت‌وگو و این برنامه مختص حوزه نجوم و علمی و آموزشی را نمونه بارزی از دیپلماسی آموزشی قلمداد کرد.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در حاشیه رویداد «گفت‌وگو با قصر آسمانی» پرسش و پاسخ فضانوردان «شن ژئو ۱۵» چین با کودکان و نوجوانان کشورهای سازمان همکاری شانگهای که پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ ۱۴۰۲ در آستانه هفته نجوم و به همت کانون و با همکاری سفارت چین در ایران برگزار شد، برای برگزاری مسابقه‌ها و برنامه‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون در کشور چین اعلام آمادگی کرد.

رویداد «گفت‌وگو با قصر آسمانی» پرسش و پاسخ فضانوردان «شن ژئو ۱۵» چین با کودکان و نوجوانان کشورهای سازمان همکاری شانگهای پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ ۱۴۰۲ در آستانه هفته نجوم و به همت کانون و با همکاری سفارت چین در ایران برگزار شد و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در ایران با یکدیگر به گفت‌وگو نشستند.

«گفت‌وگو با قصر آسمانی» نمونه بارزی از دیپلماسی آموزشی است

همکاری همه‌جانبه چین و ایران با سرعت در حال اجراست

چانگ هوآ در ابتدا ضمن تشکر از برگزاری این رویداد در آستانه عید سعید فطر و با اشاره به اینکه چندین‌بار به کانون آمده است و همکاری‌های موفقیت‎آمیزی صورت گرفته که در رسانه‌های کشور چین نیز مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: بنده تمایل دارم با وزیر آموزش و پرورش ایران ملاقاتی داشته باشم تا درباره همکاری‌هایی درباره مسائل پرورش به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان تبادل نظر کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در ملاقات قبلی درباره موضوع‌های مختلف با یکدیگر تبادل نظر کردیم که برخی از آن‌ها در حال اجرا است. بعد از سفر آقای ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران به چین آن همکاری همه‌جانبه چین و ایران با سرعت در حال اجرایی و عملیاتی شدن است که برنامه امروز یکی از آن موارد به شمار می‌رود.

«گفت‌وگو با قصر آسمانی» نمونه بارزی از دیپلماسی آموزشی است

همکاری فرهنگی و آموزشی ایران و چین الگوی مناسبی برای سایر کشورها

حامد علامتی نیز با آرزوی موفقیت برای مردم چین بیان کرد: این همکاری فرهنگی و آموزشی که امروز با کشور چین صورت گرفت، می‌تواند الگوی مناسبی برای دو کشور و سایر کشورها باشد. برنامه قبلی مسابقه نقاشی بود و ما آماده هستیم چنین نمایشگاه و مسابقه‌ای را در کشور چین برگزار کنیم؛ باید گفت این برنامه که مختص حوزه نجوم و برنامه‌ای آموزشی و علمی بود و امروز برگزار شد نمونه بارزی از دیپلماسی آموزشی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نگاه آقای سفیر که شخصیتی سیاسی فرهنگی هستند نگاه خوب و ارزشمندی است، درباره ملاقات با وزیر آموزش و پرورش ایران تصریح کرد: به جهت تغییرهایی که در دولت رخ داد سرپرست جدیدی برای آموزش و پرورش به تازگی مستقر شدند و در آینده نزدیک در یک جلسه مفصل جناب سفیر با ایشان ملاقات خواهند کرد.

مدیرعامل کانون در پایان سخنان خود ضمن دعوت از سفیر چین برای سفر به اردبیل گفت: در سال ۲۰۲۳، استان اردبیل پایتخت توریستی کشورهای عضو اکو شده است و هماهنگی‌های لازم با استاندار این شهر برای حضور شما انجام شده است و در فصل بهار به این استان سفر کرده و از جاذبه‌های خوب توریستی و گردشگری آن دیدن کنید.

«گفت‌وگو با قصر آسمانی» نمونه بارزی از دیپلماسی آموزشی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =