کد خبر: 324798
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
بازدید 184
اولویت اول حراست، حفظ حرمت و کرامت همکاران است

روح الله عباسی نژاد گفت :اولویت اول حراست در مجموعه همه رویکردهای فعلی حفظ حرمت و کرامت همکاران است

به گزارش روابط عمومی کانون صبح روز پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون کشور در جلسه شورای اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، با عنوان این مطلب که ماحصل بازدیدهای امروز از مراکز کانون استان، مبین یک کار تیمی، هماهنگ و کارشناسی بود، بیان کرد: این کارها را یک مدیر و یا یک فرد به تنهایی انجام نمی دهد بلکه نقطه ثقل و تلاقی موفقیت ها، برنامه ریزی و مدیریت تعاملی است که می تواند این ظرفیت ها را به خوبی همراه و همگرا کند که جای تقدیر دارد.

روح الله عباسی نژاد با تأکید بر اینکه کانون دارای پتانسیل و ظرفیت های خاص و ویژه ای است، افزود: نقش مدیریتی از یک سو و نقش همکاری از سوی دیگر در پای کار آوردن این ظرفیت ها موثر است.

مدیر دفتر مرکزی حراست با ذکر این مطلب که کانون به عنوان یکی از ارکان فرهنگی موثر باید در تربیت فرهنگی، دینی و هویتی نسل پایه - کودک و نوجوان- قوی عمل کند و باید در فعالیت های کانون عینیت گرا باشیم و آنها را به سمت محصول محوری سوق دهیم و این امر مهم، متکی بر توان ظرفیت کانونی ها، دست یافتنی نیست.

روح الله عباسی نژاد با تأکید بر اینکه اهتمام مدیریتی کانون، رونق برنامه های کانون و معرفی جایگاه واقعی آن در نظام فرهنگی کشور است، یادآور شد: این مهم جز با اصلاح برخی فرآیند ها، رفع نارسایی، تسهیل گری در امور، باز آرایی اهداف و برنامه ها، تولید محتوای کاری موثر، استفاده خرد جمعی، باور سرمایه انسانی، بهره گیری حداکثری از توان همه کارکنان، تفکر خلاق، بهبود وضعیت حقوق و معیشت و رفاه آنان و ... محقق نخواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه مربیان کانون سفیران و پیشرانان فرهنگی در تربیت نسل پایه اند، افزود: مربیان کانون، دارای ظرفیت کم نظیری هستند و مراکز به حضور و خدمات آنان رونق می یابد، اما برای اثبات این ظرفیت، باید فعالیت های مراکز و جذب اعضای آن چند برابری شود.

عباسی نژاد تصریح کرد: در رویکرد جدید کانون تصدی گری در ستاد به حداقل می‌رسد و تمرکز بر تقویت تولیت و نظارت و پشتیبانی است.

مدیر دفتر مرکزی حراست افزود: در حوزه مدیریت، همه باید خادم باشند و الحمدلله این باور وجود دارد.

ایشان اضافه کرد: همه ما استان ایلام را به مفاخر، مشاهیر ،اسطوره های ادبی ، شاعران ، سرداران شهید ،روحیه مقاومت و پایداری مردمانش ، قانع بودن ،نجابت و روحیه انقلابی و ارزشی آنان، می شناسیم لذا مبتنی بر این شناخت، انتظارات هم بالاست.

روح الله عباسی نژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که باید بذر ایمان را در ذهن و دل کودکان و نوجوانان کاشت، گفت؛ به عنوان رسالت اصلی در این حوزه باید خلاقانه ،ادیبانه و هنرمندانه و با زبان زیبای شعر و قصه و هنر در این مسیر حرکت کنیم.

ایشان در تبیین رویکرد حراست کانون یادآور شد: ما مبتنی بر منشور اخلاقی و صیانتی خود عمل خواهیم کرد، ما نیازمند پرهیز از پیش داوری و نیز توجه به قضاوت مومنانه و منصفانه هستیم و طبیعتا اولویت اول حراست در مجموعه همه رویکردهای فعلی، حفظ حرمت و کرامت همکاران خواهد بود لذا در نقش صیانتی خود، باید مشاوری صادق، دلسوز، خیرخواه و امین برای همکاران و مدیران کانون باشیم.

عباسی نژاد در پایان ضمن تأکید بر تسهیل گری در امور، پیشگیری از بروز مسائل، آسیب شناسی و کمک به اصلاح و حل صحیح مسائل به عنوان رسالت ذاتی حراست، گفت: جلوگیری از هدر رفت سرمایه انسانی، پیگیری حقوق متقابل کارکنان و سازمان از دیگر رویکردهای حراست است که آنان را به جدیت دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است ؛بازدید از مراکز کانون استان ایلام ،شرکت در شورای اداری ،دیدار با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام،دیدار با مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام،دیدار با خانواده شهدا و تقدیر از همکاران ایثارگر از دیگر برنامه های عباسی نژاد در استان ایلام بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =