کد خبر: 325029
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
تماشاخانه‌های سیار کانون به گیلان سفر کردند

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ میهمان گیلانی‌ها شدند.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دو تماشاخانه‌ سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ هم‌زمان در مناطق کم‌برخوردار و گردش‌پذیر استان گیلان به اجرای برنامه‌ می‌پردازند.

هدف از این حرکت فرهنگی‌هنری ارایه فعالیت‌های هدف‌مند و نشاط‌آفرین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در «قالب ستاد استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار» به ‌شمار می‌رود.

حضور تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در استان گیلان افزون ‌بر آگاهی‌بخشی و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به آینده‌سازان ایران اسلامی و خانواده‌ها، نمایشی از هم‌گرایی فرهنگی است و استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ استان، نقش به‌سزایی در پیش‌برد این حرکت فرهنگی برعهده‌دارند.

معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون، اجرای قصه‌گویی، پخش نماهنگ، هنرنمایی مجریان فعال در عرصه کودک و نوجوان و اجرای نمایش، از جمله برنامه‌هایی است که با حضور تماشاخانه‌ها و مراکز سیار این مجموعه فرهنگی اجرایی می‌شود.

اجرای این تماشاخانه‌ها صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت، با حضور در شهرستان‌های رودسر و لنگرود آغاز ‌شد و با اجرای نمایش «۹۹-۶۵» و فعالیت‌های فرهنگی همراه بود.

تماشاخانه‌های سیار کانون به گیلان سفر کردند

در همین ‌روز، دیگر تماشاخانه‌ سیار کانون به غرب استان گیلان سفر می‌کند و افزون بر اجرای فعالیت‌های کودک و نوجوان محور، نمایش‌«حیاط‌خانه ما» را به ترتیب در شهرستان فومن و صومعه‌سرا روی صحنه ‌می‌برد.

طی این روز، یک دستگاه تماشاخانه‌ به شهرستان‌های رضوانشهر و بندرانزلی می‌رود و در راستای اجرای برنامه‌های مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون، با نمایش‌های «حیاط‌ خانه ما» و «۹۹-۶۵» پذیرای علاقه‌مندان خواهدبود.

استقرار تماشاخانه سیار کانون در عصر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در پیاده‌راه فرهنگی (میدان شهدای ذهاب) شهر رشت و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری با حضور مجریان مطرح کودک و نوجوان از برنامه‌هایی است که برای مخاطبان اجرا می‌شود.

بر اساس این خبر، سیدجلیل میرعظیمی مدیرکل کانون استان گیلان از اجرای تئاتر «۱۲ دقیقه» در مرکز شماره ۱ کانون رشت و روی صحنه رفتن تئاترهای «نهالی‌که بابام کاشت» و «۱۲ دقیقه» در کانون پرورش فکری لاهیجان به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد و افزود: ایثار و شهادت، درون مایه این آثار محسوب می‌شود.

غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، نشاط‌بخشی و ارتقای آگاهی‌های آینده‌سازان و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، از جمله اهداف متولیان تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =