نشست خلیج فارس با موضوع «نکته ها و ناگفته های هرمزگان»

با حضور رامین آذرمهر پژوهشگر، محقق و رییس سابق اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان (نشست خلیج فارس) به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون استان  ضمن اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی کانون در حوزه معرفی خلیج فارس در حال انجام است گفت: شیوه نامه اجرای ویژه برنامه های روز ملی خلیج فارس جهت آشنایی کودکان ونوجوانان با خلیج فارس و فرهنگ های بومی و محلی استان به مراکز کانون پرورش فکری گودکان ونوجوانان ارسال شده است و فعالیت ها در این حوزه به مدت یک هفته در حال انجام است.

وی افزود: این فعالیت ها شامل قصه گویی، اردو، نشریه، کتابخوانی و ... می باشد که بخشی از ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی کانون طبق شرایط مراکز استان را شامل شده است و کودکان ونوجوانان با انجام این فعالیت ها با خلیج فارس بیشتر آشنا شدند.

پشتکوهی تصریح کرد: به یقین اگر قرار است کودکان و نوجوانان آینده بهتری را برای خودشان رقم بزنند باید بیشتر با فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و جغرافیای محل زندگی خود بیشتر آشنا شوند ومربیان کانون سراسر استان تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه می کنند که با انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی این اتفاق رقم بخورد.

مدیرکل کانون استان گفت: با توجه به ضرورت مطالعه مربیان واعضای کانون از کتاب های بومی، یک قفسه در مراکز کانون سراسر استان به کتاب هایی با موضوع استان هرمزگان وخلیج فارس  اختصاص داده شده است.

در ادامه رامین آذرمهر پزوهشگر و محقق و رییس سابق اسناد تاریخی شهرداری در ابتدای حضور در این نشست گفت: یکی از تاثیرات مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زندگی من ، نهادینه کرد فرهنگ  مطالعه  بود . به نحوی که   اکنون کتابخانه ای شخصی  با ۵۰۰۰ جلد کتاب دارم.

وی کار مربیان در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را بسیار ارزشمند دانست و گفت:فعالیت های کانون در زمینه فرهنگی و هنری بسیار برای کودکان ونوجوانان ضرورت دارد و یکی از نهادهای کاملا فرهنگی و بسیارتاثیرگذار در جامعه است.

آذرمهر در ادامه به دو موضوع مهم  خلیج فارس و استان هرمزگان اشاره کرد و اینگونه شرح داد:طرح نام خلیج فارس یک موضوع فرهنگی نیست و کاملا سیاسی می باشد و اگر حرکتی فرهنگی برای آن صورت می گیرد به این سبب است که کودکان ونوجوانان بیاموزند که پافشاری بر داشته های فرهنگی کشور خیلی مهم است.

نشست خلیج فارس با موضوع «نکته ها و ناگفته های هرمزگان»

وی امر فرهنگ را بسیار مهم دانست و اشاره به این موضوع که کودکان ونوجوانان از شخصیت ها و فرهنگ ها الگوبرداری میکنند بیان کرد: نهادهای فرهنگی باید در حوزه فرهنگ و معرفی مناسبتها و شخصیت های ملی بتوانند قوی عمل کنند و رشد و بالندگی کودکان ونوجوانان در حوزه فرهنگ می تواند در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان صورت پذیرد. استان شخصیتهای اثرگذاری دارد که متاسفانه کمتر شناخته شده اند و  ما باید در مسیری گام برداریم که اسناد تاریخی و شخصیت های بزرگ واثر گذار استان را به ویژه به نسل آینده یعنی کودکان و نوجوانان امروز  معرفی کرده و آن را تثبیت کنیم، چرا که قهرمانان ملی  بهترین الگو در رشد شخصیت و شکل گیری زندگی موفق آنها در آینده اند.

نشست خلیج فارس با موضوع «نکته ها و ناگفته های هرمزگان»

نشست خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس ۱۰ اردیبهست ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با حضور کلیه کارکنان و مربیان در سراسر به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =