کد خبر: 325092
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
بازدید 126
یکی از راهکارهای نشاط آفرینی توسعه و ترویج ورزش و سلامتی است

فاطمه رستگار گفت: یکی از راهکارهای نشاط آفرینی، توسعه و ترویج ورزش و سلامتی در بین قشر کودک و نوجوان برای دستیابی به جامعه ای شاد و سالم است.

به گزارش روابط عمومی کانون ،صبح امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، فاطمه رستگار با مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در این دیدار، اظهار داشت:توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی در بین قشر کودک و نوجوان همراه با ایجاد نشاط و شور اجتماعی از طریق استمرار فعالیتهای ورزشی و بهبود شرایط کمی و کیفی این فعالیت‌ها در میان اعضای کانون با استفاده از ظرفیتها و تواناییهای فدراسیون های ورزشی استان، یکی از اهداف این دیدار است.

فاطمه رستگار با تأکید بر اینکه یکی از عمده فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای ایجاد نشاط و ترویج فرهنگ بومی محلی در بین جامعه هدف برگزاری بازیهای بومی محلی و بازی و سرگرمی در سطح مراکز کانون استان است، تصریح کرد: اعضاء کانون در این زمینه بسیار فعال بوده و از برگزاری این بازیها بخوبی استقبال می کنند.

این مسئول با اشاره به محدودیت های مالی کانون در زمینه تأمین زمین وسالن های ورزشی از جمله زمین فوتبال و غیره ، افزود: ابزارهای بازی و سرگرمی در مراکز کانون در جهت ایجاد سرگرمی و بازی برای اعضای و حفظ روحیه شادابی در بین آنها وجود دارد اما کافی نیست.

وی تصریح کرد : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری تصمیم به برگزاری مهرواره بازی‌های بومی محلی در بین کارکنان و اعضای کانون به منظور ایجاد نشاط اجتماعی وحفظ سلامت قشر مخاطب همچنین حفظ فرهنگ بومی و محلی دارد و در این راستا نیازمند همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی افزود: در راستای ماموریت های سازمانی و در چارچوب قوانین به منظور توسعه و تحکیم همکاری ها و فعالیت های ورزشی و فرهنگی  مشترک و پیشبرد و استمرار آن، بین سازمان ها با انعقاد تفاهم نامه می توان ظرفیت های قابل توجهی را خلق و دستیابی به تعالی در مرزهای مشترک را محقق نمود.

مدیر کل کانون با تأکید بر همکاری و هم افزایی دو جانبه بین ادارات مذکور ،افزود: انشاالله با انعقاد تفاهم نامه ای بتوانیم از خدمات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در راستای ارتقاء سلامت و رشد کودکان و نوجوانان استفاده نماییم.

توسعه ورزش همگانی و حفظ نشاط اجتماعی ضرورت دارد

در ادامه این دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام با تأکید بر توسعه ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه و حفظ نشاط اجتماعی ، عنوان کرد:از اولویت‌های کاری اداره کل ورزش و جوانان استان توجه ویژه به توسعه ورزشهای همگانی و ترویج فرهنگ ورزشی همچنین ایجاد نشاط و شور اجتماعی با اهتمام ویژه به حفظ سلامت جامعه بخصوص در بین کودکان و نوجوانان است.

شهاب شهبازی با تأکید بر استفاده از ظرفیت متقابل دستگاه ها در انعقاد تفاهم نامه و موجودیتی که دارند، افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان باتوجه به وظیفه ذاتی که دارد، علاقمند به همکاری و انعقاد تفاهم نامه با کلیه دستگاهها و سازمانها در جهت توسعه و ترویج ورزش و سلامتی بخصوص ورزشهای همگانی است.

وی با اشاره به جامعه مخاطب سازمان یافته که تحت پوشش هیئت های ورزشی هستند، تصریح کرد: در برگزاری مهرواره بومی محلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل ورزش و جوانان با استفاده از ظرفیت هیئت ورزشی روستایی و بومی محلی و ورزشهای همگانی، پای کار است و در این زمینه همکاری لازم را دارد.

این مسئول با تاکید بر توسعه ورزش در سطح استان و حفظ نشاط اجتماعی ،تصریح کرد: در حوزه کودک و نوجوان و تامین سلامت آینده سازان مملکت این اداره کل با تمام توان پای کار است و با انعقاد تفاهم نامه در راستای دستیابی به اهداف هر دو سازمان همکاری و مساعدت لازم را بعمل خواهد آورد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =