«کاجستان پیام آور مهربانی»

به مناسب روز معلم شخصیت محمد جواد محبت به عنوان یک شخصیت ادبیِ معلم در قالب عکس، پانل ادبی و گفتگو به دانش آموزان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این برنامه که در مرکز شماره ۳ بندرعباس برگزار شد، خدیجه حاجی زاده مربی ادبی مرکز پس از تبریک روز معلم، این معلم ادیب را به دانش آموزان معرفی کرد و پس از صحبتی کوتاه پیرامون زندگی ایشان گفت :جواد محبت شاعر شعری به نام کاج است که سال ها پیش وارد دروس فارسی کلاس چهارم شد.

مربی ادبی مرکز مضمون و ماجرای شعر کاج با دانش آموزان صحبت کرد و دانش آموزان نیز در مورد برداشت هایشان از این شعر گفت و گو کردند.

حاجی زاده در ادامه ی صحبت هایش گفت:اما شعر کاج سال ها بعد از دروس فارسی پایه ی چهارم حذف و با بازنویسی مجددِشعر توسط محمد جواد محبت، این بار با مضمون و محتوایی تازه به عنوان کاجستان وارد دروس فارسی پایه ی پنجم شد.

وی پس از این که پیرامون مضمون و محتوای کاجستان با دانش آموزان صحبت کرد افزود: این بار شعر جواد محبت(کاجستان) پیام آور مهربانی شد.

گفتنی است؛ در پایان دانش آموزان در مورد مضمون شعر تازه گفت و گو کردند و  از معلمان حاضر در این ویژه برنامه قدردانی شد.

«کاجستان پیام آور مهربانی»

محمد جواد محبت، کودکی و تحصیلات را در کرمانشاه گذراند و سپس به عنوان معلم در روستاهای قصر شیرین به خدمت مشغول شد. شعرهای او از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۴ در مجلات توفیق، خوشه، روشنفکر، دریچه، تهران مصور و هفته‌نامه مشیر چاپ می‌شد. از سال ۶۲ به گروه مؤلفین کتاب‌های درسی پیوست و آثاری از او در کتاب‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی درج شد.

تعدادی از آثار وی به شرح زیر هستند: از خیمه‌های عاشورا، آن سوی چهره زرد خورشید، موج عطرهای بهشتی ، خانه هل اتی، آه… ای بانوی طوبی سایه آه… ،گریه دل ناصبوران ،گلوی سبز آواز، خاطرات سبز ،از مرزهای فریاد ، گزیده ادبیات معاصر ، قلب را فرصت حضور دهید ، آخرین کتاب در دست انتشار «اشک لطف می‌کند» نام دار، رگبار کلمات، کوچه باغ آسمان، با بال این پرنده سفر کن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =